Блоги

Коректні звертання та вживання термінів

Інклюзивна культура у закладі проявляється і у вербалізації. Варто завжди пам’ятати, що ми насамперед говоримо про людину, а не про її риси. Тому коректні звертання і вживання термінів будуть говорити про культуру закладу ще до того, як дитина зіткнеться із її фізичним середовищем.

до якоїсь однієї характеристики. Але насправді ж це не так. Коли ми говоримо про інклюзивне навчання, то правильно говорити саме «діти з особливими освітніми потребами». І це єдиний випадок, коли коректно говорити «особливий».

МОЖЕМО говорити так:

звертання за іменем;

 людина/хлопець/дівчина, який/яка пересувається за допомогою крісла колісного або який/яка пересувається за допомогою білої тростини;

 людина, яка не бачить;

людина, яка не чує;

дівчина/хлопець, яка/який спілкується жестовою мовою;

підліток з комплексними порушеннями розвитку (використовуємо лише у випадках, коли у розмові потрібно звернути на це увагу).

НЕ МОЖНА говорити:

люди дощу;

сонячні діти;

«інклюзивні» діти

Варто утримуватись від узагальнень, що базуються на стереотипах («усі люди з інвалідністю», «цигани» тощо).

Треба пам’ятати, що дитина з особливими освітніми потребами — це людина до 18 років, що потребує додаткової підтримки в освітньому процесі.

Це можуть бути:

 діти з інвалідністю;

 діти з родин, що опинились у складних життєвих обставинах;

 безпритульні діти;

 діти, які живуть із ВІЛ/СНІД;

діти-сироти;

 діти, позбавлені батьківського піклування та інші.

Дитину, яка на деякий час випала з освітнього процесу через хворобу чи інші причини, також можемо назвати дитиною з особливими освітніми потребами, бо вона може потребувати додаткового часу, аби наздогнати однолітків.

Аби допомогти керівникам шкіл у творенні якісного інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами, Державна служба якості освіти у співпраці з проєктом «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) розробили посібник «Впроваджуємо інклюзію у закладі освіти».

https://tinyurl.com/ymwvwlnq

По тематике

Управління Державної служби якості освіти у Сумській області
Моніторингове дослідження закладів освіти

Управлінням Державної служби якості освіти у Сумській області проводиться моніторингове дослідження, що має на меті вивчення стану підготовки закладів дошкільної,...

Управління Державної служби якості освіти у Сумській області
СЕРТИФІКАЦІЯ - 2024

З 10 вересня по 28 жовтня 2024 року освітні експерти Сумщини будуть вивчати практичний досвід роботи вчителів початкової...

Управління Державної служби якості освіти у Сумській області
21 школа Сумщини візьме участь у ІІ етапі тестування учнів 6-х і 8-х класів з математики та української мови

Державна служба якості освіти України спільно з Міністерством освіти і науки України, Українським інститутом розвитку освіти, Інститутом освітньої аналітики та...

Управління Державної служби якості освіти у Сумській області
Самооцінювання – це не самоконтроль, а самоаналіз, який веде до саморозвитку

21 лютого 2024 року на базі Комунальної установи Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №7 імені Максима Савченка Сумської міської ради...

Управління Державної служби якості освіти у Сумській області
Діти з інвалідністю та їх батьки

Пам’ятаймо, що батьки дітей з інвалідністю не потребують особливого ставлення чи специфічного спілкування. Вони такі ж батьки, як усі інші....

view counter
view counter
view counter

Вы можете отметить интересные вам фрагменты текста, которые будут доступны по уникальной ссылке в адресной строке браузера.