Блоги

Соцмережі для медіа: як їх використовують регіональні ЗМІ на Сумщині

Як медійники області користуються популярними соцмережами для просування своїх медіа і матеріалів, ми досліджували в жовтні. Ми проаналізували сторінки двох онлайн-медіа, які активно просувають свій контент саме у соцмережах, ЦУКР і Кордон.Медіа, а також трьох телеканалів, які мають регіональне охоплення, Відікон, Суспільне.Суми, СТС.

У кожного з медіа є канал в Ютуб та Телеграм, а також сторінки у Інстаграм та Фейсбук. В штаті мають по двох сммників такі медіа як ЦУКР та СТС, немає смм-фахівця у ТРК Відікон, за штатом є діджитал-відділ у Суспільного та у пошуках сммника знаходиться Кордон.Медіа. 

 

ЦУКР

Instagram – 11,4 тисяч підписників

Telegram - 16,2 тисяч підписників

Facebook - 22 тисяч підписників

ТікТок – 1,1 тисяча підписників

Youtube - 799 підписників



Редакція адаптує контент під кожну із соцмереж, ЦУКР єдиний з усіх мають аккаунт у «Х». Середня кількість підписників за цей рік — 51564.

 

«Ми активно розвиваємо Telegram, Facebook та Instagram, це наші основні платформи. Додатково постимо контент у TikTok, X, Threads і Youtube. В середньому, ми оновлюємо сторінки контентом щодня. Зазвичай, це перепаковки матеріалів, що є на сайті, але, крім цього, випускаємо контент лише для соцмереж: швидкі новини, пости з військовими зборами, відео, слайдери, запустили рубрику зі скульптурами. Зазвичай для Telegram та Facebook ми використовуємо схему "сніпет + підводка", в Instagram публікуємо слайдери з основною інформацією з тексту та фото.
Час від часу запускаємо таргетовану рекламу, готуємо спільні пости з іншими медіа чи героями текстів. По бюджету зазвичай все гнучко, тому тут конкретної цифри не назву.
У нас є дві смм-менеджерки, які адаптують контент, створюють власний і комунікують у соцмережах», - розповів  головний редактор сайта Олексій Туча. 

 

Кордон.Медіа

Youtube - 1,8 тис

Instagram – 5,3 тис

Telegram - 4,7 тис

Facebook - 2,5 тис

ТікТок – 20,7 тис

 

Позиціонують себе як «медіа соцмереж», основна платформа дистрибуції контенту - Ютуб, але найстрімкіша за розвитком  – ТікТок.



«Ми стартували як медіа соціальних мереж. Основні платформи, які ми розвиваємо – це Youtube та Instagram. Також наша аудиторія є на Facebook та у ТікТок, який став однією із найстрімкіших за темпами зростання платформою.
Наші підписники - це результати півроку роботи «Кордон.Медіа». Можливо, це не фантастичні цифри, але це наша аудиторія, котра читає саме новини, історії, а не якісь трешові вкиди, на яких можна дуже стрімко підняти цифру підписників, але не їх якість.  До кінця року в планах зберегти цю кількість підписників та подвоїти, як мінімум.
На Youtube ми публікуємо відео репортажі двічі на тиждень. У ті дні, коли немає великих відео, на ютубі публікуємо шотси. В Instagram щодня 4-5 сторіс, також 2-3 рілси на тиждень та хоча б один фоторепортаж.
У Facebook – два великі відео, на наступний день після його публікації в Youtube. Також автоматично поширюються рілзи та фоторепортажі із Instagram.
Telegram –  щодня дві-три новини, а додатково вранці та ввечері зведення по обстрілам області.  ТікТок – два-три відео на тиждень.
Весь наш контент адаптований під соцмережі. Бо ми розуміємо, що скрізь різна авдиторія, і їм потрібні різні формати про одні і ті ж події, по суті. Але, приміром, рілзи деякі для Instagram та шотси для Youtube можуть повторюватися. Контент з Telegram не завжди може пройти цензуру в ТікТок чи Instagram, тому також враховуємо політику кожної із соцмереж.
Корпоративної реклами  поки що не використовували, на це не маємо бюджету.
Зараз на «Кордон.Медіа» немає відповідального за дистрибуцію контенту, ми у активних пошуках нової людини на цю вакансію. Тож поки в колективі є тимчасово відповідальні за кожну із соцмереж»,  - розказала, як використовують соцмережі головна редакторка, співзасновниця “Кордон.Медіа” Олеся Боровик.



Суспільне.Суми

Facebook - 241 тис

Youtube- 122 тис
Telegram - 107 тис
Instagram - 16 тис

Viber- 47 тис

 

Мають сумарно найбільшу кількість підписників, єдині розвивають вайбер, в штаті не передбачені сммники, але є діджитал-відділ. 


«Чіткого плану з кількості приросту підписників не маємо. Головні наші конкуренти — інші регіональні філії Суспільного мовника. Але маємо щомісячний приріст майже у всіх наших соцмережах. Маємо правило оновлювати сторінку в Facebook не рідше — один пост в годину. Якщо не маємо власних новин, робимо пост з Суспільне.Новини. Публікуємо сюди новини з сайту, кепшен-відео, рідше – фото з короткою інформацією про те, що зображено (обстріли області і т.д)
В Instagram – кілька постів в день (чіткої кількості не маємо, орієнтуємось на новини, які підходять цій соцмережі). Пости з новин сайту, відео, гарні фото без новинної прив’язки.
Пости в Telegram і Viber – термінові новини і повідомлення про повітряні тривоги. Рідше – лайфовий ексклюзив.
Youtube – публікації, коли маємо змонтовані відео, в будні дні це більше контенту, у вихідні кількість зменшується. Там публікуємо новинні сюжети, дайджести та інтерв'ю.
Щодо адаптації контенту під соцмережі – з однієї й тієї ж зйомки робимо різні по формату відео для Instagram, Facebook і Telegram (кепшен-відео). Для Youtube зазвичай буде більш розширена версія матеріалу.
В штаті сммників не маємо. Соцмережами, крім ютубу, і сайтом займаються редакторки діджитал-відділу. Для Youtube робить контент ньюзрум, монтують і викладають монтажери”, - розповіла  керівниця діджитал-відділу Суспільне Суми Юлія Марковська.



Телекомпанія СТС

Facebook -  43 тис

Youtube-  27,6 тис
Telegram - 6,1 тис 

Instagram - 540 підписників

 

Поширюють контент у соцмережах переважно в робочий час, адаптовують – найважливіші матеріали. Нещодавно втратили свій аккаунт в Інстаграмі, довелося створювати нову сторінку.


“Щодо оновлення стрічки: активно оновлюємо з 8:00 до 18:00, в інший час – додаємо актуальні новини, фото або важливі термінові публікації. Від стрічки новин матеріали відрізняються, в Instagram це відео і фото. Під соцмережі інколи адаптуємо ексклюзивні сюжети і репортажі на суспільно важливі теми. Поки не рекламуємо соцмережі. У штаті два сммники», - розповіла директорка телекомпанія СТС Наталія Гончарова.



ТРК «Відікон»



Facebook - 3,4 тис

Youtube- 15 тис

Instagram - 260 підписників

Telegram - 272 підписника

Активно розвивають ютуб, мріють про сммників у штат та гроші на рекламу.



«Ми маємо аккаунти на Facebook, Telegram YouTube  В місяць маємо, у середньому, плюс 600-700 підписників. Щодо публікації в Facebook, Telegram, YouTube, то це по 3-6 публікацій в день, крім вихідних. Ці матеріали від основної стрічки новин зазвичай не відрізняються, але буває виключення. Наприклад, коли якісь лайфові онлайн-включення,або публікації з місця події у разі надзвичайних ситуацій. Не адаптуємо окремо контент під соцмережі, бо не маємо на це ресурсу. Фінасово не маємо під це взагалі бюджету, як і на рекламу. У штаті сммників немає, але хотіли б”, - директорка ТРК «Відікон» Наталія Братушка.


Альона Яцина, регіональна представниця Інституту масової інформації у Сумській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО ”Інститут масової інформації” та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

 

По тематике

Alona Yatsyna
Більше комерційної джинси, менше політичної - сумські медіа продовжують публікувати замовні матеріали

Нардепи, місцева депутатка від “Слуги народу”, новопризначений ректор сумського нацуніверситету, “Сумитеплоенерго” і його бульдозери - всі ці люди і...

Alona Yatsyna 25.09.2024 13:19
Alona Yatsyna
“Журналістика війни” на прикордонні Сумщини: як працюють редакції на третій рік повномасштабного вторгнення

У липні 2024 журналісти продовжують стикатися із різними викликами у своїй роботі. Окрім внутрішніх, редакційних і професійних, як то: нестача...

Alona Yatsyna 31.07.2024 22:04
Alona Yatsyna
Закритий телеканал і нові проєкти, бронювання та служба в Силах оборони, релоковані і зруйновані редакції: як медійники Сумщини

Життя на прикордонній Сумщині наприкінці червня вперше стало тихішим після жахливих обстрілів навесні і панічних настроїв травня-початку червня щодо можливого...

Alona Yatsyna 29.06.2024 00:19
Alona Yatsyna
Ворожі обстріли прикордоння, руйнування цивільної інфраструктури, хід і наслідки бойових дій у фокусі сумських медіа

Кількість новинних повідомлень сумських медіа воєнної тематики суттєво переважають кількість публікацій на будь-яку іншу тему - більше 40%...

Alona Yatsyna 12.06.2024 13:57
Alona Yatsyna
Крадіжки контенту і непорозуміння із допусками: що турбує медійників Сумщини у квітні 2024

У Сумах журналісти заявляють про системну публікацію своїх матеріалів без вказання авторства, при чому скаржаться як на сайти так і...

Alona Yatsyna 24.04.2024 17:15
view counter
view counter
view counter
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua
Мертві землі (Джордж Нолфі, 2024)
Мертві землі (Джордж Нолфі, 2024)
Кино Кінопалац "Дружба"
20.35
Гладіатор ІІ (Рідлі Скотт, 2024)
Гладіатор ІІ (Рідлі Скотт, 2024)
Кино Кінопалац "Дружба"
18.00
Конклав (Едвард Бергер, 2024)
Конклав (Едвард Бергер, 2024)
Кино Планета Кіно
15.00; 19.20
Wicked: Чародійка (Джон М. Чу, 2024)
Wicked: Чародійка (Джон М. Чу, 2024)
Кино Кінопалац "Дружба"
10.30; 15.00
Назавжди-назавжди (Анна Бурячкова, 2024)
Назавжди-назавжди (Анна Бурячкова, 2024)
Кино Планета Кіно
11.00; 16.30

Вы можете отметить интересные вам фрагменты текста, которые будут доступны по уникальной ссылке в адресной строке браузера.