Партії нові – обличчя старі

Одноденні політичні проекти олігархів ідуть на місцеві вибори за димовою завісою із обіцянок та загравання з громадою.

Влітку посіяли – в жовтні покосимо 

Літо 2015 року видалося щедрим на партійне будівництво – установчі з’їзди провели кілька гучних проектів, націлених на місцеві вибори. «УКРОП», «Наш край», «Відродження», «Народний контроль» - гучні назви з білбордів вийшли на політичну арену в червні-липні цього року.

Опираючись на сподівання народу, виснаженого кризою та війною , за минулі три місяці молоді партії встигли наобіцяти на роки роботи. Вони голосно закликають виборця голосувати «за все хороше – проти всього поганого» та обіцяють вирішити всі проблеми країни. Але з такою рекламною активністю справжньої партійної роботи «укропи» з «контролями» не ведуть. Що прикриває димова завіса молодих партій?

Справжня партія існує незалежно від виборів, її мета – формування з однодумців впливової сили в суспільстві та політикумі. Вона опирається на чітку програму, партійний актив та потужну регіональну мережу. Історія існування та число прихильників – підтвердження того, що партія – не одноразова маска для грошового мішка, який хоче заїхати у владу.

Доречний приклад – партійна структура Всеукраїнського об’єднання «Батьківщина». Мережа партії Юлії Тимошенко з первинних осередків та територіальних організацій формувалася протягом 16 років, і налічує понад 600 000 партійців. З’їзд 12 вересня, на який прибуло більше 10 000 прихильників, показав, що члени «Батьківщини» – не мертві душі в списках, а реальні небайдужі українці, а партія – не одноденний проект, який збирається та ліквідовується за помахом руки.

Інша справа з літньою партійною порослю. Замість надійної основа - гасла, обіцянки та біганина по ток-шоу. Шквальна реклама потребує чималих коштів, а в кризовий рік вони є лише в олігархів – і лише як інвестиції, щоб під іменем нової партії провести у владу своїх людей і потім відбити вкладене з прибутком. Нові обличчя виявляються масками для олігархів, а рішучі спікери – одноразовими маріонетками.

Партія влади теж не може похвалитися стабільним фундаментом. У червні 2015 року Блок Петра Порошенка поглинув партію УДАР і планував приєднати «Народний фронт». Не дивно, що у новоствореній структурі займаються передусім поділом квот у виборчих списках.

Партія регіонів тим часом фактично перейменувалася в «Опозиційний блок», зібрала довгий список «колишніх», і теж зібралася на місцеві вибори, прагнучи реваншу.

Назва нова – жадібність відома

Зелені білборди «УКРОПа» намагаються підкупити виборця нахабством простих рішень. А якщо не вдасться – в арсеналі «патріотичної» об’єднання ще є пакети з гречкою. Аналітики одноголосно вказують, що за ароматною рослиною стоїть любитель державного майна олігарх Коломойський.

Поміркований «Наш край» на фоні агресивних «укропів» виглядає як заспокійливе. Місцеві князьки з Партії регіонів звикли спокійно ділити бюджети, і щоб зберегти свій край і свій куш, можна подружитися і з Банковою, на що вказують політологи.  

Шрифт Партії регіонів безпомильно впізнається на рекламі партії «Відродження».  У складі «нової» партії, яка хоче відкусити процент в біло-блакитного «Опозиційного блоку»  – діячі епохи Януковича на чолі з колишнім регіоналом Хомутинніком.

На Західну Україну цілиться «Громадський рух «Народний контроль», що імітує назвою інститути громадянського суспільства. Аналітики ще сперечаються, чиїх акцій в проекті більше – Порошенка чи Льовочкіна.

Ці передвиборчі проекти паразитують, зокрема, на детально розробленій передвиборчій програмі «Батьківщини». Але без професійної команди та досвіду гучні гасла залишаються порожніми словами.

Проте партіям-одноденкам не так просто обманути народ, який вже обпікався на виборчих маніпуляціях. За результатами соціологічного опитування, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології у вересні, на місцевих виборах найбільша кількість українців серед тих, хто піде голосувати, вибере партію Юлії Тимошенко «Батьківщина» - 19,5% (за явки в 47%).

Розпізнати справжнє

Партія, що справді відстоює інтереси громадян, має реальну історію. Під політичні проекти купують «заморожені» партії з фіктивною історією та перейменовують (так нікому не відома «Блокова партія» стала «Нашим краєм»). Але історія – не дата реєстрації в Мін’юсті, а досвід партійної розбудови, участі у виборах, роботи в органах влади.

Історія діяльності без потужної регіональної мережі. Її актив має бути відомим у всіх обласних та районних центрах. Саме партійна мережа, а не олігархи, є справжнім обличчям політичної сили. Якщо на чолі партії стоїть олігарх, або ж він явно вкладає гроші – то боротьба йтиме не за інтереси громади, а за кишеню бізнесмена.

Партія повинна захищати український народ, а не обрані касти. Для цього має бути чітка програма та розроблені пропозиції вирішення гострих проблем держави, починаючи з місцевого рівня.

Партійні ряди повинні бути чистими від перебіжчиків. Діяч, що за свою політичну кар’єру змінив кілька партій, думає не про інтереси суспільства, а про те, як себе продати. І явно зайвими в патріотичній партії будуть колишні регіонали, крадії бюджету та рейдери.

Саме тому Юлія Тимошенко закликала однопартійців відкрити списки та показати, що у «Батьківщині» немає людей, які скомпрометували себе перед громадою. «Якість нашої команди, здатність тримати позиції, здатність не зраджувати, не входити в корупційні змови в місцевих радах стає просто безцінною», - наголосила вона.

«На попередніх парламентських виборах у Верховну Раду зайшла лише одна організація з ознаками політичної партії — "Батьківщина", решта — передвиборний продукт, зліплений, у кращому разі, за кілька місяців до сезону продажів», - зауважила головний редактор «Дзеркала тижня» Юлія Мостова. І на місцевих виборах у жовтні 2015 партія Юлії Тимошенко «Батьківщина» залишається єдиною партією, яка стоїть не на олігархічних грошах та обіцянках популістів, а на міцному фундаменті з досвіду, професіоналізму та прагнення змінити країну. 

Андрій Гаврилечко, журналіст-аналітик, економічний оглядач

view counter
view counter
view counter
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua
200% Вовк (Алекс Стадерманн, 2024)
200% Вовк (Алекс Стадерманн, 2024)
Кино Кінопалац "Дружба"
10.30
Спокуслива пропозиція (Вон Стайн, 2024)
Спокуслива пропозиція (Вон Стайн, 2024)
Кино Кінопалац "Дружба"
20.10
Час жити (Джон Кроулі, 2024)
Час жити (Джон Кроулі, 2024)
Кино Планета Кіно
17.00
Веном: Останній танець (Келлі Марсел, 2024)
Веном: Останній танець (Келлі Марсел, 2024)
Кино Кінопалац "Дружба"
16.00; 18.00
Дикий робот (Кріс Сандерс, 2024)
Дикий робот (Кріс Сандерс, 2024)
Кино Кінопалац "Дружба"
12.15
Земля після (Фредерік Жорден, 2024)
Земля після (Фредерік Жорден, 2024)
Кино Планета Кіно
11.30
18
У Сумах пройшов благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ з нагоди Дня Конституції України
У Сумах пройшов благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ з нагоди Дня Конституції України
У Сумах пройшов благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ з нагоди Дня Конституції України
У Сумах пройшов благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ з нагоди Дня Конституції України
У Сумах пройшов благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ з нагоди Дня Конституції України
У Сумах пройшов благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ з нагоди Дня Конституції України
19
Суми. Вечірні враження
Суми. Вечірні враження
Суми. Вечірні враження
Суми. Вечірні враження
Суми. Вечірні враження
Суми. Вечірні враження
30
День вишиванки - 2022
День вишиванки - 2022
День вишиванки - 2022
День вишиванки - 2022
День вишиванки - 2022
День вишиванки - 2022

Вы можете отметить интересные вам фрагменты текста, которые будут доступны по уникальной ссылке в адресной строке браузера.