«Проведення планової повірки засобів обліку води, їх транспортування, монтаж та пломбування – обов’язок Комунального підприємства «Міськводоканал», а не споживача. Ми розуміємо, що в тарифі не передбачена повірка лічильників, але сумчане не повинні від цього страждати. Крім того, водоканал не має права виставляти сумчанам рахунки за нормами споживання до опломбування повіреного лічильника», – пояснює Олег Медуниця. Відповідно до законодавства, за цей період плата за воду повинна нараховуватися згідно з середньомісячними даними лічильника за попередні три місяці до його демонтажу.
Буква закону
Законодавство України дає чітку відповідь на запитання, хто повинен оплачувати повірку лічильника води.
Так, згідно зі ст. 28 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки, результати вимірювання якими використовуються для здійснення розрахунків за спожиту для побутових потреб воду, здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послугу з водопостачання.
Аналогічна норма прописана і в «Правилах надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», затверджених постановою Кабінету Міністрів України №630 від 21 липня 2005 року. Пунктом 9 цих Правил передбачено, що встановлення лічильників води оплачує споживач, а їх періодичну повірку, обслуговування та ремонт проводяться за рахунок виконавця послуги з водопостачання.
Прописано у Правилах і питання, як споживачам розраховуватися з «Міськводоканалом» з моменту демонтажу до опломбування повіреного засобу обліку води. Згідно з п.15 Правил, за час повірки лічильників споживач оплачує послуги з централізованого постачання холодної води згідно із середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці.
Крім того, сказано, що періодична повірка засобів обліку води проводиться у строк, що не перевищує один місяць.
Позиція «Водоканалу»
Усвідомлюючи протиправність вимог «Водоканалу» про проведення повірки лічильників за рахунок споживача, один із мешканців міста Суми звернувся до суду з відповідним позовом.
«Міськводоканал» намагався переконати суд, що споживач не має права вимагати проведення повірки лічильників за рахунок підприємства, тому що квартирні прилади обліку води є власністю споживача і до тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення не включена послуга з періодичної повірки приладів обліку холодної води, а також їх транспортування та монтаж з опломбування. На думку «Міськводоканалу», законодавством не передбачено безкоштовне проведення таких робіт.
Суди – на боці споживача
Але всі три судові інстанції, включаючи Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ, не погодились з позицією сумського «Міськводоканалу».
Суди дійшли до висновку, що КП «Міськводоканал» фактично є виконавцем послуг із забезпечення водопостачання і водовідведення квартири. А відтак підприємство зобов'язане забезпечити проведення чергової повірки засобів обліку води, оскільки чинним законодавством не покладено на споживача обов'язок проводити вказані дії за власний рахунок.
«Та обставина, що витрати, пов'язані з проведенням повірки лічильників не були включені у тарифи послуг КП «Міськводоканал», не звільняє комунальне підприємство від обов'язку провести за власний рахунок чергової повірки квартирних засобів обліку води у квартирі позивача», – зауважив суд.
Судове рішення зобов’язує КП «Міськводоканал» Сумської міської ради забезпечити проведення за власний рахунок чергової повірки і у разі виникнення необхідності ремонту квартирних засобів обліку води сумчанина, в тому числі транспортування, монтаж та пломбування. А також нараховувати споживачу плату за водопостачання згідно із середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці до демонтажу лічильників.
Міська рада повинна відреагувати
«Остаточне рішення суду щодо описаної справи було прийняте ще 19 серпня 2013 року, – говорить Олег Медуниця. – Минуло вже більше року, та, незважаючи на позицію суду, «Міськводоканал» продовжує вимагати від сумчан проведення повірки лічильників за власний рахунок. Більше того, повірити прилади обліку води на підприємстві стало взагалі нереально. Людей записують у чергу аж на вересень 2015 року. А до проведення повірки та опломбування лічильника, плату нараховують за нормами споживання, від чого рахунки за воду зросли в геометричній прогресії».
Споживачам же, які не бажають чекати до наступної осені і весь цей період платити за воду більше, працівники «Міськводоканалу» охоче порадять приватну фірму, яка повіряє лічильники начебто швидко, але дорого. Більше того, ця приватна організація розташована прямо на території водоканалу, що вже має ознаки корупції, вважає Олег.
Утім, навіть ті сумчани, які повіряють лічильники у приватній конторі, не можуть місяцями дочекатися від «Міськводоканалу» опломбування. Відповідно, їм продовжують нараховувати плату за нормами споживання, а не за показниками лічильників.
Народний депутат обурений – ситуація на комунальному підприємстві вийшла з-під контролю міської влади. Потрібно негайно розірвати це замкнене коло. Олег Медуниця пообіцяв розібратися у даній ситуації і вирішити питання на користь сумчан.
Віктор Хоменко
Що потрібно зробити, коли КП «Міськводоканал» вимагає від споживача повірити лічилки за рахунок власних коштів, або змушує споживача до наступної осені здійснювати оплату за воду згідно з нормами водопостачання
1.Напишіть заяву (у двох примірниках) на ім’я директора КП «Міськводоканал».
2. Заяву зареєструйте в канцелярії «Міськводоканалу». Один примірник заяви з відміткою про реєстрацію залишається у вас.
3. До моменту демонтажу лічильника здійснювати оплату за послуги водопостачання за показниками лічильника. З моменту демонтажу розмір оплати вираховуйте за таким алгоритмом: додайте вартість послуг з водопостачання (згідно з показниками вашого лічильника) за останні три місяці, розділіть отриману суму на три й отримаєте суму, яку варто сплачувати.
4. У разі негативної відповіді «Міськводоканалу» на вашу зареєстровану заяву, звернутися до суду з позовом про зобов’язання вчинити певні дії.
ЗРАЗОК ЗАЯВИ
Директору КП «Міськводоканал» СМР
Сагачу А.Г.
(ПІБ споживача у родовому відмінку),
що мешкає за адресою: (адреса споживача)
моб. тел. (вказати номер мобільного)
Заява
Згідно зі ст. 28 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» та п.9, п.15 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», затверджених постановою КМУ №630 від 21 липня 2005 року, прошу Вас:
Відповідь прошу надати у письмовій формі у встановлений законом строк на мою адресу проживання.
Дата
Підпис
ПІБ
Киевская инвестиционно-управляющая компания «Коммунальные системы Украины» заявила о готовности инвестировать 60 млн. грн. в КП «Горводоканал»... 11
rsoldier
Медуниця плагіатор і партач ))) йому цю інфу в готовому вигляді скинули на ФБ, а він 1) "покращив" її, дещо перекрутивши і 2) забув навіть подякувати і згадати тих, хто зробив роботу за нього і його купу помічників.