Через рік Національний інститут антропології та історії (INAH) за підтримки спеціалістів UNAM все ще ретельно зберігає цей артефакт, на якому залишилися разючі 80% первісної барвистої поверхні, що робить його одним зі зміїних голів, що збереглися на сьогодні.
Це відкриття відбулося під східною частиною будівлі колишньої школи юриспруденції UNAM (Національний автономний університет Мексики) в історичному центрі Мехіко. Скульптура вагою 1,2 тонни, довжиною 1,80 метра, висотою 1 метр і шириною 85 сантиметрів, хоч і була зміщена від первісного становища, була знайдена разом із різними архітектурними компонентами. Дивно, але ті елементи, які приховували його понад 500 років – суміші бруду та води – також зберегли ліпнину та відтінки її початкових кольорів: охри, червоного, синього, чорного та білого.
Після того, як скульптуру було розкопано та очищено від бруду, група експертів із консервації під керівництвом реставратора Марії Барахас Роча розпочала роботу зі збереження. Барахас Роча наголосила на делікатності збереження кольору. Кольори, що демонструють яскраву декоративну палітру Мексики, тендітні та отримані з мінеральних та рослинних джерел.
Мексиканці того часу широко відомі як ацтеки були корінною мезоамериканською цивілізацією, що процвітала в центральній Мексиці між 14 і 16 століттями. Виникнувши як кочове плем’я на півночі Мексики, вони зрештою мігрували до Мексиканського басейну в 13 столітті. Там вони заснували свою величну столицю Теночтітлан на місці сучасного Мехіко.
Зміїне божество Мексики, найчастіше відоме як Кетцалькоатль, є одним із найвидатніших і шанованих богів у давніх мезоамериканських культурах, особливо серед ацтеків. Кетцалькоатля часто зображують у вигляді пернатого змія, що поєднує в собі якості птаха (кетцаль) та змії (коатль).
Слід зазначити, що знайдена голова змії, зважаючи на все, має луску, а не пір’я.
Це зміїне божество пов’язане з різними аспектами мезоамериканського життя, включаючи знання, творіння, вітер та родючість. У багатьох міфах Кетцалькоатль розглядається як творець кордону між землею та небом, а також йому приписують створення людства шляхом використання своєї крові для пожвавлення кісток. Згодом багатогранна природа Кетцалькоатля призвела до різних інтерпретацій та ролей у різних мезоамериканських культурах, але він залишається символом взаємозв’язку земного та небесного царств.
У співпраці з UNAM було створено камеру з контрольованою вологістю, де до початку 2024 року триватимуть зусилля щодо збереження кольорів. Таке середовище гарантує, що волога, накопичена в камені протягом століть, повільно підніматиметься на поверхню, зводячи до мінімуму будь-який ризик втрати кольору, тріщин або кристалізації солі.
Археологи Патриція Ледесма та Сальвадор Пулідо закликали до терпіння та розуміння як засоби масової інформації, так і громадськість. Процес стабілізації продовжиться і наступного року, протягом якого скульптура залишатиметься закритою, оскільки будь-яка зміна мікроклімату може зашкодити їй.
Одночасно команда Національної наукової лабораторії УНАМ досліджує матеріали, з яких виготовлено різьблення, а також заглиблюються у дослідження історичного контексту скульптури, її іконографії та символізму.
Джерело: t4.com.ua
Не забудьте підписатись на наш телеграм-канал. Там ще більше оперативної інформації!
Кролевецьким відділом Конотопської окружної прокуратури затверджено та направлено до суду обвинувальний акт стосовно 42-річного чоловіка, який привласнив археологічну знахідку....