Пов’язати своє життя із дирижаблями він вирішив ще у 6 років, а сьогодні вже виконує замовлення для Пентагону та урядів різних країн. Дирижаблі, виготовлені його компанією, використовуються як у військових, так і комерційних цілях, зокрема при транспортуванні вантажів, пише Diaspora.ua.
У студентські роки львів'янин Ігор Пастернак організував авіагурток і по завершенню навчання в 1987 р. у Львові почав виготовляти перші безпілотні аеростати невеликих розмірів, що переросло у кооператив, а реклама на повітряних кулях давала певний дохід.
У 1993 році винахідник емігрував до США, щоб там розвивати свій бізнес. На новій землі він починав з трейлера, ділянки землі та старого ангара для ремонту літаків. І відносно швидко навіть без знання англійської та зв'язків налагодив бізнес з мільйонними прибутками, а його напрацюваннями зацікавилися Міністерство оборони США та NASA. Ба більше, його компанія Worldwide Aeros Corp стала провідним підрядником Пентагона і почала конструювати справжні повітряні гіганти, виконуючи комерційні замовлення. Секрет полягає в тому, що він зміг поєднати вертоліт, аеростат та підводний човен, а його дирижаблі здатні перевозити десятки тонн вантажу на великі відстані без дозаправки, і, що дуже важливо - для посадки їм достатньо умовно рівної землі.
Найбільш амбітний і гучний проект, над яким працює бізнесмен та інженер - Aeros, вантажний дирижабль Aeroscraft, який здатний перевозити вантажі вагою до 250 тонн. Для порівняння, такий же показник мав повітряний рекордсмен, український літак "Мрія". Однак творіння Пастернака споживає втричі менше пального. Він може розвивати швидкість до 185 км/ год. Тож його дирижаблі з успіхом використовуються як у військових, так і комерційних цілях, зокрема при транспортуванні вантажів. Це зробило нашого земляка досить впливовим не лише в сфері бізнесу. Так, протягом тривалого часу він був одним з донорів Демократичної партії США.
Виступаючи перед студентами своєї alma mater, Львівської Політехніки, у 2017 р., Ігор Пастернак наголосив, що найнеймовірніші речі виходять тоді, коли не знаєш, що це неможливо. За таким принципом відомий інженер будує все своє життя. І студентам порадив не боятися того, що раніше ніхто не робив, а йти за покликом своєї мрії.
Важливо і приємно, що Ігор Пастернак не забуває про свою батьківщину і завжди чітко асоціює себе із українською нацією. "Це честь – називати себе українцем", – наголошує він.
Вперше після еміграції винахідник приїхав до України в 2014 році під час Революції Гідності. Попри трагічні події, він був вражений тим, що українці постали як згуртована нація та громадянське суспільство. "Україна зараз прекрасна, - сказав він в одному з інтерв'ю, - і, якби на початку 90-х років минулого століття вона хоча б на 15% була такою, то я нікуди би не виїжджав, а працював саме тут".
Відтоді Ігор Пастернак почав розвивати бізнес і в Києві, частину прибутку виділяючи на допомогу українським захисникам і захисницям. Як засновник Worldwide Aeros Corporation у 2017 році він разом з ДК "Укроборонпром" та ДП "Укроборонсервіс" та американськими партнерами оголосив про виробництво за ліцензією в Україні оновленої американської штурмової гвинтівки М16. Також він планував налагодити тут серійне виробництво стрілецької зброї за стандартами НАТО.
Не забудьте підписатись на наш телеграм-канал. Там ще більше оперативної інформації!