

Згідно з документом, з 1 січня 2026 року для маркування таких товарів використовуватимуть електронні марки у формі DataMatrix-кодів. Їх наносять безпосередньо на кожну одиницю продукції — пачку, пляшку або ємність. Про це повідомляють в Міністерстві фінансів.
Цифрове маркування має покращити відстеження обігу підакцизної продукції, посилити контроль за легальністю продажу та зменшити тіньовий ринок алкоголю й тютюну. Очікується також зростання надходжень від акцизів до бюджету та підвищення ефективності податкового адміністрування.
Крім того, споживачі зможуть перевіряти легальність товару самостійно за допомогою мобільного застосунку — код дозволятиме сканування.
Нова постанова продовжує реформу обігу підакцизної продукції, розпочату через запуск електронної системи Е-Акциз. Її тестування триває з березня 2025 року та завершиться одночасно зі стартом нової моделі маркування — з 1 січня 2026 року.
Нагадаємо, чинне Положення, затверджене постановою №1251 від 27 грудня 2010 року, втратить силу з початку 2026 року. Водночас деякі перехідні норми діятимуть до 1 вересня 2026 року.
Не забудьте підписатись на наш телеграм-канал. Там ще більше оперативної інформації!
З початку 2025 року Державна податкова служба провела понад 24 тисячі фактичних перевірок суб’єктів господарювання, що працюють у сфері обігу...
Детективи Головного підрозділу детективів Бюро економічної безпеки України викрили незаконне виготовлення підакцизних товарів у Дніпропетровській області....
Детективи Територіального управління БЕБ у Львівській області задокументували факт незаконного ввезення підакцизних товарів на територію України....
За перші п’ять місяців 2025 року в Україні стабільно зростають обсяги реалізації підакцизної продукції. Основними чинниками стали боротьба з тіньовим...
Детективи Територіального управління БЕБ у Львівській області викрили місцевого жителя у спробі незаконного перевезення підакцизних товарів через митний кордон....

