Згідно з документом, з 1 січня 2026 року для маркування таких товарів використовуватимуть електронні марки у формі DataMatrix-кодів. Їх наносять безпосередньо на кожну одиницю продукції — пачку, пляшку або ємність. Про це повідомляють в Міністерстві фінансів.
Цифрове маркування має покращити відстеження обігу підакцизної продукції, посилити контроль за легальністю продажу та зменшити тіньовий ринок алкоголю й тютюну. Очікується також зростання надходжень від акцизів до бюджету та підвищення ефективності податкового адміністрування.
Крім того, споживачі зможуть перевіряти легальність товару самостійно за допомогою мобільного застосунку — код дозволятиме сканування.
Нова постанова продовжує реформу обігу підакцизної продукції, розпочату через запуск електронної системи Е-Акциз. Її тестування триває з березня 2025 року та завершиться одночасно зі стартом нової моделі маркування — з 1 січня 2026 року.
Нагадаємо, чинне Положення, затверджене постановою №1251 від 27 грудня 2010 року, втратить силу з початку 2026 року. Водночас деякі перехідні норми діятимуть до 1 вересня 2026 року.
Не забудьте підписатись на наш телеграм-канал. Там ще більше оперативної інформації!