Проти співставного періоду минулого року найбільше зросли видатки на безпеку, правоохоронну діяльність і судову владу – на 32,7% (+86,2 млрд. грн.), найбільше зменшились видатки на підтримку економічної діяльності – на 10,6% («мінус» 9,7 млрд. грн.).
Видатки на оборону зросли на 5,3% (+55,7 млрд.грн.).
Структура видатків зведеного бюджету у функціональній розбивці:
▪️Оборона – 46,8%,
▪️Громадський порядок, безпека, судова влада – 14,3%,
▪️Соціальний захист – 11,5%
▪️Освіта – 7,6%
▪️Обслуговування держборгу – 6,3%,
▪️Медицина – 5,0%,
▪️Економічна діяльність – 3,4%,
▪️Загальнодержавні функції (в т.ч. вищі органи держуправління, місцева влада, фінансова та зовнішньополітична діяльність, без силових структур) – 2,6%,
▪️Інші функції – 2,5%.
Отже, попри невеликі структурні зміни у порівнянні із аналогічним періодом минулого року, частка видатків на оборону, безпеку і правопорядок залишається сталою на рівні близько 60% видатків зведеного бюджету.
Аби підтримувати цю частку на рівні минулого року, маємо збільшити видатки на сектор безпеки і оборони цього року на 500 млрд. грн., віднайшовши для цього відповідні внутрішні ресурси, про це повідомив Голова Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.
Мінфін та НБУ очікують покрити недонадходження до бюджету за рахунок додаткового перегляду (скорочення) непріоритетних видатків бюджету, додаткової економії від реструктуризації держборгу за єврооблігаціями і суттєвого нарощування розміщення ОВДП на аукціонах, насамперед серед банків (з врахуванням погашення ОВДП мова йде про +220 млрд. грн., які потрібно «чистими» взяти з внутрішнього боргового ринку до кінця цього року).
Не забудьте підписатись на наш телеграм-канал. Там ще більше оперативної інформації!