Замість білих сорочок на 1 вересня сумчани масово купують дітям вишиванки, а банти замінили українськими вінками.
З’явились свої національні тренди і у дорослих: патріотичний тюнінг авто, тату з тризубом, оселедці, манікюр і педикюр у кольорах стягу. Зараз навіть вдягати різні шкарпетки — модно, якщо вони синя й жовта.
Для українських дизайнерів настала така догоочікувана ера українських брендів. Хто, як не вони, повинен очолити цей модний парад патріотизму?!
Бренд X’U з 2011 року випускає футболки і світшоти зі стилізованим тризубом. Після Майдану патріотичну тематику підхопило багато молодих дизайнерів. Не обійшлося і без спеціальних колекцій.
Крістіна Бобкова до 23-го Дня Незалежності випустила серію футболок «Мені 23». Пізніше цілою командою відомих у світі фешн людей був спеціально створений проект: вісім відомих українок, серед яких Катя Осадча, Василиса Фролова, Джамала та Ірина Данилевська, приміряли ці самі футболки Бобкової.
Усі кошти від продажу речей дизайнер обіцяла перерахувати на потреби армії. До речі: ціна футболки вельми скромна — 350 гривень, придбати її можна в CORNER Concept Boutique і концепт-шоу-румі «THE ONE». Минулого літа дизайнер також творила, надихаючись національною символікою. Її колекція трикотажних регланів, шортів та суконь, безумовно, мала великий успіх у модниць, адже Ксенія прикрасила їх українським тризубом. Хто знав, що влітку 2014 р. речі з гербом носитиме кожний третій українець?!
Бренд POUSTOVIT також усі кошти від продажу футболок «My love Ukraine» передасть постраждалим від військових дій.
Маша і Саша, дизайнери бренду N&M, створили футболки з принтом для благодійного фонду «Центр соціальних проектів майбутнього». Всі кошти від продажу йтимуть на речі першої необхідності для військових частин і солдат у зоні АТО.
Тетяна Мітус і її ювелірний бренд MITUS DESIGN трохи відійшли від теми ювелірної та поринули в патріотичну. Таня теж представила колекцію футболок з неваляшками і гербом. Над колекцією дизайнер працювала з відомою українською художницею Олександрою Жумайловою. Лялька-неваляшка розкриває тему єдності українців і близьких братніх народів.
Тризуб став головним трендом цього літа, окрім того на футболках Мітус він ручної роботи, з мережива і шкіри. Перші футболки випускалися в традиційних чорному і білому кольорах, пізніше дизайнер доповнила колекцію яскравими квітами і моделями в смужку.
Ольга Навроцька свою колекцію «Архангели» з патріотичними нотками створила ще минулої осені. Тоді на регланах вона зобразила принти куль, зброї, монет і крил. Після подій на Майдані Ольга зрозуміла, що до принтів потрібно додати напис «Stop Regime» і «Stop Putin». І додала.
Андре Тан теж не залишився осторонь подій. Для своєї другої лінії a.Tan дизайнер створив вишиванку, а новою особою лінії вибрав молоду й успішну українську співачку Еріку. Крім того, в першій лінії Тана Andre Tan Smart Couture з’явився стильний клатч «Кобзар».
У ногу з часом йде й дизайнер Анастасія Іванова. В її новій осінній колекції-2014 є модель, що складається з синьої блузи та жовтої спідниці.
«Сплеск патріотизму, який ми зараз спостерігаємо, безумовно, дуже радує. Українці не тільки стали частіше носити вишиванки, а й активно підтримують українського виробника. Це прекрасно, оскільки таким чином ми показуємо, що віримо в нашу країну. Мене тішить, що нарешті настала тенденція підтримки українських брендів. Якщо для багатьох інших країн це природний процес, то в Україні тільки зараз почали розуміти: саме вітчизняні виробники — це наше майбутнє. Мені дуже імпонує, що українці зараз більше схильні до українського продукту в усіх сферах. Відчувається, що народ готовий до цього. Як дизайнер, я тепер відчуваю ще більшу відповідальність, адже потрібно створювати найбільш якісний та сучасний продукт, щоб відповідати всім вимогам — все-таки наші люди володіють приголомшливим смаком!» — відзначає Анастасія.
Першими патріотичні забаганки клієнтів у сумських салонах краси відчули майстри манікюру та педикюру. Благо, що жовтий та блакитний кольори були в тренді сезону весна-літо 2014 і манікюрниці заздалегідь запаслись модними лаками.
— Замовляти патріотичний розпис сумчани почали ще в березні, і досі тенденція зберігається, — розповідає майстер манікюру Катерина Штиленко. — Крім стандартного манікюру а-ля прапор та синьо-жовтого амбре (коли відтінки одного кольору плавно переходять в інший), сумські модниці просять зробити національний френч, різноманітні малюнки тризубця.
Середня вартість подібного покриття разом з манікюром становить 50-70 грн., педикюр з патріотичним розписом коштує в середньому 120-150 грн. в залежності від складності малюнку. Влітку розпис нігтів користувався попитом також у дітей та підлітків; ціни на дитячий манікюр — 30-40 грн., а педикюр — до 100 грн.
Не меншим попитом у жіночої половини сумчан користуються зачіски а-ля українка: різноманітні плетіння з використанням жовто-блакитних стрічок, фарбування окремих пасом у яскраві кольори прапора, а також штучні жовті або сині пасма. За словами майстра перукарського мистецтва Сергія Зими, укладка в національному стилі коштує від 50 до 100 гривен. Ціна залежить від складності зачіски та довжини волосся.
На відміну від жінок, сумські чоловіки стриманіше відреагували на патріотичні тенденції моди в перукарському мистецтві: змінити свої «канадки», «британки» та «бокси» на український оселедець наважилися лише одиниці. Срібний призер всеукраїнського чемпіонату з перукарського мистецтва «Молоді таланти України» Ксенія Галкіна говорить, що з початку весни тільки один її клієнт наважився вистригти чуба.
На даний час найвідомішим сумчанином з оселедцем залишається Олександр Бойко, громадський активіст, член Молодіжного Націоналістичного Конгресу. Нагадаємо: до недавнього часу Олександр брав участь в АТО, але 1 липня в боях під Слов’янськом у складі другого батальйону Нацгвардії отримав важке поранення і зараз знаходиться в Сумах на реабілітації.
30-50 грн. коштує чоловіча стрижка «оселедець» у Сумах
— Оселедець я ношу з 2008 року, — згадує О. Бойко. — Коли заснував літній табір «Січ», я вирішив ідентифікувати себе відповідним чином та маніфестувати свій світогляд. Тоді чуб мені вистригли друзі, зараз також або знайомі корегують зачіску машинкою, або ходжу в перукарню. Всі ми розуміємо, що будь-який неформальний вигляд — це певний соціальний протест. Моя зачіска — це мій соціальний протест проти національної байдужості українців, особливо української молоді. Адже комплекс меншовартості у нас чомусь досі присутній. Своїм прикладом я хотів показати: бути собою, бути українцем насправді дуже просто, і насправді саме ти вирішуєш для себе, ким бути. Я вважаю, що зараз як ніколи потрібно культивувати любов до наших національних ознак. Чуб — це мій вибір національної ознаки. Споконвіку оселедець — це більше, ніж просто зачіска, це символ певного зобов’язання і певного статусу, а зараз — символ претензії на статус і положення в суспільстві.
Ніщо патріотичне «не чуждо» і нардепові від Сумщини Олегу Медуниці. Після повернення законотворця з Канади його машина «одягнулася» в вишиванку. Як виявилося, наклейками а-ля вишиванка авто нардепа тюнінгувала його дружина Вікторія. Патріотичне «розфарбування» кузова машини обійшлося їй в 165 грн.: самі наклейки + обклеювання. Наклейки дружина Медуниці замовила Інтернетом у Дніпропетровську.
Кому цікаво: на запитання журналіста «Данкору» про вартість самого авто пан Медуниця відповів, що придбав Hyundai Tucson в 2008 році, ще заступником губернатора, за 142 тис. грн. у кредит. Каже, що кредит виплатив тільки цього року.
На свій манер підтримала патріотичну моду й відома сумська фотографиня Олена Алмазова. Минулої осені вона вразила свідомість сумчан своєю філософсько-еротичною експозицією «Камікадзе». Тепер пані Алмазова вибухнула новою фотосерією «1+1=1», в якій відобразила життя своїх ніг. На знімках ніжки фотографа проживають своє, нібито відокремлене життя, причому здебільшого права нога «існує» в симбіозі з жовтою шкарпеткою, а ліва — з блакитною.
Як пояснює сама Олена, назва серії означає, що двоє, якщо дійсно удвох, сприймаються як одне, єдине. Враховуючи «синьо-жовту» тему, експозиція набуває ще більшого символічного й актуального значення. Як виявилося, різні шкарпетки Олена Алмазова вдягає не тільки для фотосесії.
— Ношу різні шкарпетки вже більше місяця. Це моя своєрідна реакція на початок війни, — зізналася фотохудожник.
Олена Адаменко, Євген Кудлай, Діана Ольшанська
Один з сумських торговців українською символікою поділився цікавими спостереженнями та думками на тему свого зайняття:
— «Продавати товари з державною символікою», «торгувати товарами з державною символікою» — якось воно звучить на межі пристойності, — каже Иван Гоцко. — А ще це іноді підкріплюється демонстративною зневагою, яку виказують нові раптові патріоти, мовляв: як можна на святому мати зиск?! Але ж люди, які висаджують квіти в місті, роблячи його святковим та привабливим, отримують за це заробітну плату, і їм ніхто за це не дорікає. Отож і я наважився вбирати наше місто у жовто-блакитне, та ще мати з того якісь гроші на життя. Одразу скажу: великих грошей на цьому бізнесі не заробиш, і думати зробити його справою усього життя — інфантильно. Попит не буде завжди таким високим, як зараз. Я усією душею бажаю, щоб скінчилася війна, щоб перестали гинути українці. Саме тоді й попит спаде.
А зараз прапори та іншу символіку беруть багато, але з різних міркувань. Хтось бере, щоб заявити у навколишній світ: «Я громадянин України, я підтримую свій народ!» Комусь треба просто бути у модному тренді. Інших примушує не змінена з кучмо-януковських часів місцева влада: «Чіпляйте прапор на установу, бо ми так вимагаємо, бо нам треба звітувати перед вищою інстанцією». Причин багато, але найбільший «двигун» — російська агресія.
Та хай би там як не було, те, що наші міста вдяглося у жовто-блакитне, радує око і душу. І нехай самі українці й увесь світ знають: ми не оддамо своєї землі нікому. Слава нації! Смерть ворогам!
Приблизні ціни на патріотичну символіку в Сумах:
Прапор жовто-блакитний, 1,35х0,8 м, з атласного шовку — 60 грн.
Прапор жовто-блакитний, 1,50х1 м, з нейлону — 40 грн.
Прапор червоно-чорний — 50 грн.
Прапорець з закріпленням на двері авта (ззовні) — 25 грн.
Прапорець із кріпленням-присоскою (в салон авта) — 7 грн.
Брелок для ключів з тризубом — 30 грн.
Жовто-блакитна стрічка 0,5м — 2 грн.
Відразу після повалення режиму Януковича у Сумах розпочався бум фарбування всього, що можна, у кольори державного прапора.
Ще на початку березня розфарбували стовпи КП «Електроавто-трнас» та електроопори, намалювавши прапор України. Потім взялися за мости, тобто за їхні огорожі. На сьогодні вже пофарбували майже десяток мостів — від Білопільського шляху до Хімпромівського.
Фарбували громадські та студентські організації. Влітку взялися прості громадяни. Не вийшло лише з Харківським мостом, бо дуже вже він виявився занедбаним. Місто обіцяло допомогли с очищенням старих шарів фарби, проте віз і нині там. Тож пофарбували лише кульки.
Між іншим, згадали про в’їзди до міста — тож підфарбували і літери, і самі знаки. Крім того, звичайні сумчанки пофарбували три зупинки громадського транспорту — на Луці, на Харківській та Курській, щоб було видно, що в’їжджаєте в українське місто. Тут уже не тільки синьо-жовті кольори, а й національні візерунки, а також вірші Шевченка та Сосюри. Ще хочуть розмалювати зупинку на вулицях Роменській та Білопільському шляху.
Також синьо-жовті кольори з’являються повсюди на фасадах різних будинків — від легкоатлетичного манежу й гуртожитку УАБС до звичайних багатоповерхівок і магазинів. Також патріотичні кольо-ри можна побачити в оформленні під’їздів та лавочок. А нещодавно в арці будинку в пров. 9 Травня з’явилася картина невідомого художника, що відтворив картинку з котами відомої ілюстраторки Елліс Елінс, трохи перетворивши її на сумський лад — додавши дзвіницю собору. Ну і, звичайно, головні герої стали щирими українцями.
Бум патріотизму триває!
Таррантелло
Подозрительно, что нет ничего в этом Данкоре о происходящем с нашими бойцами в зоне АТО, а там полная ж... Батальон "прикарпатье" дезертировал в полном составе, ребят бросили в окружении, УНИАН все это освещяет, Данкор главной темой считает подорожание проезда в маршрутках. Это страусиная политика!
telepin
Поскольку сайт региональный, поэтому и освещает преимущественно то, что происходит в регионе. О событиях в целом по Украине, в том числе и в зоне АТО, лучше, бесспорно, читать на общеукраинских или специализированных сайтах.
Для касабни
Еva_Eva
хаха! Я не могу понять, справа Лукашеко что ли?