Про це заявив генеральний директор ТОВ «БВК компанія «Федорченко» на нараді з питань будівництва доступного житла під головуванням першого заступника губернатора Сумської області Віктора Чернявського.
На сьогоднішній день наша держава має величезну кількість законодавчих актів, які прийняті з єдиною метою – сприяти розвитку вітчизняного бізнесу, в тому числі шляхом послаблення нагляду за господарською діяльністю з боку контролюючих державних органів та спрощення бюрократичних процедур. Декларації щодо полегшення умов ведення бізнесу також постійно звучать з вуст Президента, Прем’єр-міністра, міністрів та інших високопосадовців.
Проте, в реальному житті всі «полегшення» для бізнесу так і залишаються деклараціями, розбиваючись об стіну місцевої бюрократії.
Сьогодні забудовник витрачає на оформлення документів та введення в експлуатацію будинку стільки ж часу, як і на саме будівництво.
«Наша компанія будує 100-квартирний будинок за рік. Але на оформлення документів для введення його в експлуатацію та оформлення права власності на квартири за інвесторами витрачається ще один рік. Є дуже багато необґрунтованої бюрократичної тяганини, яка виникає через недобросовісність чиновників та відсутність дієвих механізмів відповідальності посадовців за неналежне виконання обов’язків.» - зазначив генеральний директор ТОВ «БВК компанія «Федорченко».
Для прикладу: компанія «Федорченко» здала будинок по вул. Г.Кондратьєва, 160, але впродовж п’яти місяців до нього не вдається підключити електроенергію та газ. Причому в даному випадку всі питання з «Сумиобленерго» та «Сумигаз» вирішено. Проблеми виникли через відсутність поштової адреси, механізм присвоєння якої на даний час ще тільки розробляється Департаментом містобудування та архітектури Сумської міської ради. А доки немає відповідного рішення, «Сумиобленерго» та «Сумигаз» не можуть постачати енергоносії до квартир. А коли не подається газ протягом півроку необхідно знову проводити відповідні випробування мереж, а це ще півтора місяці затримки. Така ситуація призводить до справедливих скарг мешканців квартир, які сплатили кошти, але не можуть користуватись власним майном.
Проте, незважаючи на проблеми, минулого року компанія виконала всі свої зобов’язання, продовжувала нарощувати темпи будівництва, вводила нові потужності, зокрема лінію з виготовленню пустотних бетонних плит, аналогів якої немає в державі, завод з виробництва будівельних сумішей німецької компанії «Ельба» та інші модернізовані виробництва.
На сьогоднішній день компанія готова працювати і будувати якісне і доступне житло. Наше місто неодноразово відвідували Прем’єр-міністр та члени Уряду, які вручали громадянам ключі від збудованого нашою компанією доступного житла.
«Ми можемо побудувати стільки житла, скільки потрібно місту. У нас досить потужностей, кадрового і технічного потенціалу. Головне – це співпраця влади з бізнесом», - зазначив Віктор Федорченко.
Відсутність програми розвитку інженерних мереж у Сумах не дає можливості будівельникам працювати
Не останньою проблемою на шляху розбудови міста є і відсутність чітко визначеного механізму будівництва та експлуатації міських інженерних мереж. На цьому під час зустрічі забудовників регіону з першим заступником голови Сумської обласної державної адміністрації Віктором ЧЕРНЯВСЬКИМ наголосив генеральний директор ТОВ «Будівельна виробничо-комерційна компанія «Федорченко» Віктор ФЕДОРЧЕНКО.
Зараз складається така ситуація, коли для того, аби на будівельний майданчик підвести електроенергію, газ, воду, каналізацію, потрібно вкласти більше коштів, ніж у будівництво самого будинку, оскільки існуючі мережі міста застарілі, перевантажені і неспроможні забезпечити потужностями новозбудовані об’єкти.
Це є проблемою не тільки забудовників, це спільна проблема всієї громади, оскільки без оновлення і прокладення нових мереж неможливо збудувати ні житлових будинків, ні дитячих садочків, ні інших об’єктів соціального призначення.
Для стабілізації будівельного ринку країни державі необхідно негайно визначити чіткі і прозорі правила, що будуть регулювати відносини між забудовниками, місцевими органами влади та природніми монополіями (ПАТ «Сумиобенерго», ПАТ «Сумигаз» тощо), так як недосконалість окремих законів та актів НКРЕ стримують розвиток будівництва та призводять до здорожчання житла у новобудовах.
Є також значні труднощі з виділенням земельних ділянок під забудову. В місті Суми більшість придатних для забудови земельних ділянок були свого часу розібрані в оренду або скуплені «латифундистами», які самі не мають можливості (та й бажання) будувати, а заволоділи землею лише з метою перепродажу, що в свою чергу призводить до значного збільшення вартості збудованого житла. А нерідко виникають ситуації, коли на придбаній неспроможним забудовником ділянці будівництво розпочинається, а потім роками не може закінчитись, виникають обмануті вкладники, «елітацентри» місцевого масштабу. На мою думку такі земельні ділянки повинні бути вилучені на користь територіальної громади і передані під забудову через відкриті земельні аукціони.
Проблеми з контролюючими органами
«На папері» залишаються і державні програми щодо зменшення тиску на бізнес з боку органів державного нагляду.
Насправді в останній час тиск з боку контролюючих органів на вітчизняні підприємства тільки посилюється з кожним днем.
Зокрема слід відзначити «обґрунтованість» і «об’єктивність» податкових перевірок.
Про яке поліпшення умов ведення бізнесу можна говорити, якщо кожна податкова перевірка проводиться з єдиною метою – отримати від підприємства кошти у вигляді збільшених податкових зобов’язань та штрафів. Перевіряючі особи так прямо і повідомляють на початку перевірки: «нам потрібно, щоб ви сплатили до бюджету таку-то суму». І цю суму перевіряючий «знаходить» у платника податків у будь-якому випадку, - не залежно від наявності реальних порушень податкового законодавства. А потім, в кінці перевірки, перевіряючий пропонує сплатити вказану суму і подати до суду на скасування податкового повідомлення-рішення. А тим часом податкова міліція відкриває кримінальне провадження, допитує всіх співробітників підприємства, направляє всім партнерам підприємства запити на отримання інформації з обов’язковим повідомленням, що у відношенні керівника підприємства-партнера відкрито кримінальне провадження. Такі дії не просто є безпрецедентним порушенням Закону, але й завдають невиправної шкоди діловій репутації платника податків, - хто ж захоче вести бізнес з підприємством, яке не платить податки і керівник якого підпадає під кримінальну відповідальність.
У кожної адекватної людини в зв’язку з ситуацією, що склалась, виникає логічне запитання: а як же перевіряюча особа? Як вона може писати незаконні акти перевірки? Невже вона не мучиться докорами сумління?
А виявляється податковий інспектор це такий собі боєць штрафбату: або пишеш в акт перевірки те, що наказує керівництво, або звільняєшся з роботи з «вовчим білетом», внутрішнім розслідуванням та мало не кримінальною відповідальністю за корупцію.
А якщо випадком таки трапиться сумлінний перевіряючий, який відмовиться приписувати платнику податків неіснуючі порушення, то на його місце прийдуть інші, більш «вмотивовані», перевіряти те ж саме. І ці вже напишуть те, «що треба» і «як треба».
Так відбувається і з нашою компанією: один інспектор перевірив операції з експорту, - порушень не виявив. На його місце прийшли інші двоє перевіряти ті ж самі операції, «шукали» аж 15 робочих днів, але ж таки «знайшли». При чому самі ж перевіряючі зізнаються: «ми розуміємо, що у вас немає порушень, але як підлеглі своїх керівників ми зобов’язані написати, що вони у вас є, інакше нас виженуть з роботи, а нам залишилось два роки до пенсії».
Винахідливості податкової немає меж. Всі варіанти з «нетиповим експортом», «безтоварними» операціями, операціями, «не пов’язаними з господарською діяльністю» провалюються на етапі судових розглядів. Проте, це не зупиняє податківців, вони продовжують вишукувати способи «покарати» платника податків.
За 2012-2013 роки нашу компанію податкова перевіряла вісім разів, дев’ята (перевірка перевіреного) триває і зараз. Це не враховуючи запитів на отримання інформації та копій документів, яких в 2013 році було тільки офіційно отримано біля тридцяти. До податкової документи подаються не кількістю аркушів, а десятками кілограмів.
А якщо врахувати, що зросла кількість перевірок не тільки податкової, але й інших контролюючих органів, то без перебільшення можна сказати, що на нашому підприємстві кожен робочий день року знаходиться як мінімум один перевіряючий орган.
Наша компанія є найбільшим забудовником доступного житла в Сумській області і одним з провідних по Україні. Проте, щоб мати змогу збудувати для громадян доступне житло, ми змушені до 70% вартості будівництва здійснювати за власний рахунок, ще до отримання фінансування з бюджету чи з інших джерел. Для цього треба мати значні власні фінансові ресурси, адже вітчизняна банківська система знаходиться у вкрай незадовільному стані і про будь-яке кредитування будівництва на прийнятних умовах не може бути й мови. Крім того, підприємство ще повинно мати ресурси, щоб здійснювати модернізацію та оптимізацію виробництва. Бо без грошей і без модернізації виробництва ми Європі не потрібні.
Тому забудовнику доводиться вишукувати законні способи поповнення власних фінансових резервів. Отже, доводиться займатись не тільки виключно будівництвом, але й іншими видами господарської діяльності: торгівлею, зовнішньоекономічною діяльністю, та й будь-чим іншим, що може приносити хоч якісь прибутки.
Але контролюючі органи з незрозумілих причин вкрай негативно ставляться до провадження нашою компанією наприклад операцій з експорту до країн СНД товарів вітчизняного виробництва, більшість з яких є сільськогосподарськими продуктами (зерно, м’ясо, сир тощо). Хоча жодних порушень закону в такій діяльності немає та й займається нею наше підприємство вже мало не 20 років, заробляючи собі кошти на розвиток виробництва та збільшуючи валютні надходження державі.
Ситуація з самовправством податкових (і не тільки податкових) органів може бути виправлена лише шляхом впровадження реальної персональної відповідальності кожного посадовця за вчинене діяння чи прийняте неправомірне рішення. Прийняв рішення, протиправність якого підтверджена в судовому порядку, - позбавляєшся посади і відшкодовуєш підприємству моральну шкоду. Тоді посадові особи контролюючих органів будуть набагато ретельніше перевіряти свої дії та рішення на їх відповідність вимогам Закону. На цьому неодноразово наголошував і Президент.
Тоді стануть набагато рідшими випадки, коли черговий заїзжий новопризначений керівник обласної (міської) податкової служби (а змінюються вони вкрай часто) викликає керівника підприємства і наказує йому не співпрацювати з іншим підприємством (з яким, до речі до цього співпраця тривала майже 10 років), а якщо керівник відмовляється, то до нього приходить перевірка і «знімає» ПДВ по всіх операціях з «потрапившим в опалу» підприємством.
Політика держави направлена на покрашення інвестиційного клімату для залучення іноземних інвестицій. Але подальша відсутність дієвих правил співпраці між органами влади та бізнесом не тільки відлякає іноземних вкладників, але й призведе до остаточного краху вітчизняної економіки.
В таких умовах стає все складніше «утримуватись на плаву» вітчизняному виробнику. Закривати бізнес - це автоматично призведе до безробіття близько тисячі працівників тільки нашої компанії, а скільки людей залишиться без роботи серед інших підприємств та приватних підприємців, які є нашими постачальниками, надавачами послуг, субпідрядниками…
Крім того, слід зазначити, що наша компанія входить у другу десятку найбільших платників податків Сумської області.
Я впевнений, що своїми непродуманими діями окремі керівники контролюючих органів підривають авторитет влади у суспільстві.
®
Як приватний забудовник отримує прибутки за рахунок коштів територіальної громади міста Суми.... 1
Городское управление архитектуры выдало ООО «Схидмонтаж-83» строительный паспорт, а также условия застройки и ограничения на постройку торгового центра по проспекту...
Участь сумчан, чей дом начал разрушаться из-за строительства магистрали на ул. 20-лет Победы, 22 июня решат депутаты городского совета... 8
Жильцам дома № 72 на ул. Федько вновь обещают квартиры... 5
А если сказать точнее, то жильцы дома №72 на ул. Федько оказались на обочине путепровода по 20 лет Победы. С... 3
гость
гость
нельзя оно и существует для того, чтобы за отдельную плату стало можно - любая власть себе в сласть.... увы (
да
Все так.Какая власть такая и жизнь.Надо смириться.Сгодами и сменой поколений может будут перемены.А пока ждемс. (
;)
Ахаха лохи майданутые захотели квартирки, весь строительный бизнес контролируют депутаты и не один из них не проголосует за соц жильё, бардак бездари в стране сделали только ушлёпки
Вася Пупкин
Расшифровка послания федоры: сейчас я через разные схемы отмываю кучу бабла на строительстве. Не мешайте мне и я смогу в три раза больше отмывать как с помощью псевдоэкспорта так и с помощью финансовых компаний. Не мешайте мне жить красиво.
Сумчан
Федора регионал. 4 года абсолютной власти на всех уровнях. пишет что ему мешают бюрократические бу мажніе законі. Почему ж нечего не меняли. А теперь новой власти меньше месяца а они рнгионалі со всех щелей тявкают
)))
Федора харе бабло рубить, перекури малехо, сколько можно в одно рыло переть, дай бабок на армию , если ты хоть что то в жизни значишь
VOX POPULI
ИРОНИЯ