

Хоча офіційно повітряні кордони Вірменії та Азербайджану для цивільної авіації ніколи не були закритими (винятком став лише період війни 2020 року), на практиці вірменські літаки роками оминали азербайджанську територію, обираючи довші маршрути через Грузію та росію. Це було пов’язано з міркуваннями безпеки, особливо після інциденту 2014 року, коли азербайджанські військові збили вірменський вертоліт Мі-24.
Ситуація змінилася після попереднього підписання мирної угоди між Вірменією та Азербайджаном 8 серпня у Вашингтоні. Вже наприкінці місяця урядовий літак Вірменії вперше перетнув азербайджанський повітряний кордон, а згодом подібну практику почали застосовувати й комерційні перевізники. Так, компанія «Ширак Авіа» 30–31 серпня виконала рейси Єреван–Красноярськ та Єреван–Новосибірськ через Азербайджан, а «Flyone Armenia» 2 та 5 вересня здійснила польоти за маршрутом Єреван–Єкатеринбург із транзитом азербайджанським небом.
При цьому літаки проходили не лише лінію кордону, а й повністю пролітали територією Азербайджану визначеними авіаційними коридорами.
Водночас статистика свідчить, що азербайджанська авіакомпанія AZAL значно активніше використовує повітряний простір Вірменії. Щодня вона здійснює численні рейси Баку–Нахічевань та Баку–Тель-Авів через територію Вірменії, що у кілька разів перевищує кількість аналогічних перельотів вірменських авіакомпаній над Азербайджаном.
Таким чином, якщо раніше твердження вірменської влади про нібито регулярні польоти вірменських літаків через Азербайджан мали маніпулятивний характер, то від кінця серпня така практика справді почала застосовуватися.
Не забудьте підписатись на наш телеграм-канал. Там ще більше оперативної інформації!

