Про це повідомляє ua.news з посиланням на Латвійський центр прав людини.
Як зазначається, громадянка України у пошуках притулку від повномасштабної війни приїхала до Латвії на власному автомобілі у березні 2022 року. «Бажаючи помити машину після довгої дороги, яка зайняла в неї загалом п'ять днів, позивачка приїхала з дочкою на автомийку в центрі Риги. Спочатку працівники попросили клієнтку почекати, але пізніше, помітивши, що її машина має український реєстраційний номер, вони відмовилися надати послугу, заявивши, що власник автомийки заборонив обслуговувати українців», — йдеться у повідомленні Центру.
Жінка залишила автомийку, проте пізніше повернулася, аби уточнити, чи правильно вона зрозуміла, що її не обслуговують лише тому, що вона з України. Також вона хотіла почути вибачення. Натомість українка отримала повторну відмову мити її машину. Крім того, від одного з працівників пролунала фраза «Змініть номери, тоді помиємо». Жінка зробила аудіозапис цієї розмови.
Обурена таким ставленням, громадянка України викликала поліцію. Правоохоронці провели відомчу перевірку та отримали письмові пояснення від працівників автомийки, які підтвердили, що діяли відповідно до вказівки керівництва. Постраждала також звернулася до Латвійського центру прав людини, який надає юридичну допомогу у випадках дискримінації. Допомогу українці надавала юристка Центру Катерина Тумуле.
Суд визнав, що власник автомийки допустив пряме порушення заборони дискримінації, яка прописана в конституції Латвії та законі про захист прав споживачів. У зв’язку з цим він мусить виплатити позивачці компенсацію за моральну шкоду у розмірі 1 тисяч євро. При цьому суд узяв до уваги той факт, що відповідач не висловив співчуття з приводу ситуації, в якій опинилася позивачка, і не вибачився.
Не забудьте підписатись на наш телеграм-канал. Там ще більше оперативної інформації!