Почнемо з того, що МОЗ та головний санлікар України Віктор Ляшко повністю провалили боротьбу з поширенням коронавируса. Ціна їх злочинної недбалості дуже скоро буде нарахована мільйонами хворих і сотнями тисяч загиблих. Причина проста - кричущий непрофесіоналізм. З перших випадків зараження людей в Україні пройшло вже півроку, але в Україні відсутні розроблені МОЗ, санітарні норми і правила, які б встановлювали обов'язкові обмеження для функціонування транспорту, громадського харчування, освітніх та інших установ.
Більш того, всі розумні обмеження в результаті "роботи" головного санлікаря Віктора Ляшка просто зникли з постанови уряду №211 від 12.03.2020 і були замінені приблизно десятком його постанов з рекомендаціями, які в умовах епідемії не обов'язкові до виконання. Підсумком цих рекомендацій, став галлопірующій зростання числа хворих і загиблих. Крім того, за цей період так і не були зняті законодавчі обмеження на контроль за дотриманням саннормам в період епідемії. І це не дивно тому що за п'ять років функціонування Госпотребслужби, єдиним міністерством, яке не розробив уніфіковані акти перевірок виявилося МОЗ, що призвело до паралічу в цій сфері нагляду. В результаті такої "роботи" МОЗ і Ляшка держконтроль з боку Держпродспоживслужби здійснювався за рамками закону, але не дивлячись на це фахівці служби провели десятки тисяч перевірок в умовах епідемії та загрози зараження, і в значній мірі навели в країні порядок.
При цьому, чисельність епідеміологів в підпорядкованому Віктору Ляшко, лабцентре десятикратно перевищує чисельність фахівців Держпродспоживслужби за цією спеціалізацією, але фахівці лабцентра в плані здійснення профілактичних заходів майже нічого не робили взагалі. Я вже не кажу про повну неготовність лікарень і медперсоналу, який на третину вже заражений коронавірусом.
Підсумком злочинної бездіяльності МОЗ і Ляшка стала неконтролліруемое поширення коронавируса в Україні.
Ключові питання до Уряду та МОЗ:
1. Як саме реорганізація Держпродспожвслужби в частині позбавлення її контролю за безпечністю харчових продуктів покращить боротьу МОЗ з коронавірусом і як це співвідноситься з угодою про асоціацію з ЄС?
2. Які саме лабораторії Держпродспоживслужби потрібні МОЗ для боротьби з коронавірусом, якщо вони виконують виключно ветеринарні дослідження?
3. Який саме персонал Держпродспоживслужби потрібен МОЗ, якщо 90% епідеміологів працюють в лабораторному центрі, який підконтрольний безпосредньо МОЗ?
4. Хто за результатами реорганізації буде контролювати ветеринарну медицину, фітосанітарну безпеку, регульовані ціни та захист споживачів та як саме будуть розподілені будівлі, де одночасно знаходяться всі ці служби та будівлі в районах, де ветеринари находяться разом з СЕС?
Відповіді на зазначені питання в наявних документах та проекті постанови відсутні.
Тому очевидним є те, що з метою врятування своїх задів, по резульатам боротьби з коронавірусом, міністр Степанов, разом з Ляшком вирішили поєднати приємне з корисним, для чого вони планують створити абсолютно службу з контролю за захворюваннями (СЕС 2.0 для чого вони вирішили реорганізувати Держпродспоживслужбу, забравши у неї не тільки будівлі та інфраструктуру, але і її основну функцію контроль за продуктами харчування. Йдеться про контроль над багатомільярдними потоками експортерів с / г продукції.
Отже з одного боку Степанов і Ляшко планують сам процес собі зад в частині провалу боротьби з коронавірусів пояснивши це тим, що у них не було нормальної вертикалі СЕС, а з іншого сісти на найсерйозніші багатомільярдні експортні потоки. До речі зараз практично весь аграрний бізнес, встав на захист Держпродспоживслужби, тому що ця структура на відміну від СЕС ніколи в серйозних корупційних скандалах помічена не була і з її створенням с / г експортери відчули себе під надійним захистом з боку держави. Реінкарнація СЕС і руйнування Держпродспоживслужби створеної за європейською моделлю - це пряме порушення договору про асоціацію і втратою Україною європейського ринку сільгосппродукції, основною складовою нашого експорту. Наслідком цього, в умовах епідемії коронавируса і падіння економіки стане дефолт і в умовах гібридної війни, втрата суверенітету.
Крім того, Держпродспоживслужба це не тільки контроль за дотриманням санітарних норм і безпекою продуктів харчування, це ще сотні ветлікарні і лабораторій, які здійснюють боротьбу з епідемією серед в тваринництві, це фітослужба, яка контролюється безпеку в сфері рослинництва, це служба з контролю за цінами, яка за 2019 рік зобов'язала повернути споживачам близько 200 млн. грн., це служба захисту прав споживачів, і навіть реєстрації сільгосптехніки.
Як можна віддати МОЗ всю інфраструктуру, залишивши інші компоненти Держпродспоживслужби без будівель, транспорту і т.п. Це параліч держконтролю в дуже багатьох сферах з катастрофічними наслідками. Дуже хочеться вірити, що дії Ляшка - це просто жадібність і дурість, який Шмигаль і Зеленський швидко зупинять. В іншому разі, ця реформаторська діяльність по знищенню експорту, як єдиного стабільного джерела надходження валюти в країну, стане дуже корисною для Путіна, який легко отримає контроль над знищеною зсередини місцевими ідіотами і корупціонерами.
https://debatepolitics.livejournal.com/358227.html