Протягом багатьох років був накопичений значний досвід роботи, створений висококваліфікований колектив спеціалістів з технічної інвентаризації, оцінки, судової будівельно-технічної експертизи, приватизації житлового фонду.
Система управління якості підприємства сертифікована на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2009.
КП «Сумське міське БТІ» є неодноразовим переможцем республіканських та регіональних конкурсів «100 кращих товарів України», лауреатом та переможцем українських та європейських конкурсів з ділової досконалості.
КП «Сумське міське БТІ» СМР має високу ділову репутацію на ринку нерухомості міста та області.
Для визначення собівартості та ціни послуг з технічної інвентаризації, необхідних для укладання договорів, керуються відповідними чинними нормативними актами.
Витрати часу, необхідні для здійснення технічної інвентаризації та оцінки нерухомого майна, визначаються згідно Збірника норм часу на роботи, що виконуються суб’єктами господарювання, які здійснюють технічну інвентаризацію об’єктів нерухомого майна, затвердженого наказом від 21.11.2003 № 198 Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства.
Вартість нормо-години визначається відповідно до Методичних рекомендацій з питань застосування норм часу на роботи та послуги, що виконуються бюро технічної інвентаризації України, затверджених наказом від 08.04.2004 № 76 Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства.
Розмір оплати праці виконавців послуг встановлюється відповідно до Галузевої угоди між Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України та Центральним комітетом профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України.
Таким чином, знаючи загальну площу об’єкта інвентаризації, його склад та призначення, використовуючи наведені нормативні акти, фахівці підприємства можуть точно розрахувати собівартість робіт.
Тендери Prozorro розігруються у вигляді електронного реверсивного (з пониженням ціни) аукціону, тобто учасники тендеру змагаються хто з них готовий виконати замовлення за менші гроші.
Беручи участь у електронних закупівлях, які проводяться відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», та відстежуючи перебіг торгів на послуги з технічної інвентаризації, які проводять інші суб’єкти господарювання, фахівці підприємства встановили, що переможці торгів пропонують послуги за ціною, яка в 5-10 разів нижче її розрахункової собівартості, тобто встановлюють демпінгові ціни.
Наприклад, на електронні торги було виставлено послуги з технічної інвентаризації будівель та споруд дитячої лікарні №2 міста Чернігова, загальна площа об’єкта – 6 889 м2 , стартова ціна – 11 800 грн. Переможцем став ФОП Чайка О.М. з міста Дніпропетровська з ціною 1 000 грн. Розрахункова собівартість технічної інвентаризації для ФОП (без використання найманої праці та ПДВ) – 6 714 грн. У подальшому Чайка О.М. відмовився укладати договір.
Або, консультативно-діагностичний центр №2 Дарницького району міста Києва, загальна площа – 8 285 м2 , стартова ціна послуги – 16 572 грн. Переможець – ПП “Науково-технічний ліцей “Фабрика”, місто Шостка з ціною 2 500 грн. Собівартість – 11 100 грн, планові витрати часу 286 нормо - годин.
Таких прикладів можна навести значно більше. Ця інформація зберігається на веб-порталі державних закупівель. Детально з аналізом тендерів саме на послуги з технічної інвентаризації можна ознайомитися на нашому підприємстві.
Собівартість послуг з технічної інвентаризації на 90% складається з заробітної плати та податків. Тому надавати послуги за ціною нижче собівартості можливо за рахунок порушення вимог чинного законодавства про оплату праці та Податкового кодексу.
Також можливо мінімізувати витрати у разі значного зниження їх якості, скорочуючи необхідний час роботи і виконуючи оцінку, обміри та креслення приблизно, з викривленням дійсності.
У будь-якому випадку встановлення ціни нижче собівартості (демпінг) – це недобросовісна конкуренція.
Крім цього, потенційні учасники електронних торгів на послуги з технічної інвентаризації знаходяться в нерівних умовах. Ті, хто працює на ринку послуг десятиріччями, є платниками ПДВ та соціальних внесків, а фірми - одноденки – ні.
Зниження початкової ціни товару під час торгів відбувається за рахунок зниження торгівельної націнки без зниження собівартості товару, виготовленого виробником для продажу. А заробітна плата робітників, які виготовляли товар, практично не зменшується.
Здебільшого беруть участь у таких товарних аукціонах посередники, тобто перекупники. Звісно, в цьому випадку вимоги до кваліфікації учасників електронних торгів можуть бути мінімальними.
У цьому головна відмінність та складність закупівлі послуг у порівнянні з закупівлею товарів.
У всьому світі прийнято, що до державних або комунальних контрактів долучають тільки найбільш кваліфікованих та надійних виконавців. Тому вибір виконавця, який гарантовано забезпечить виконання послуг якісно і вчасно, важливіше вибору виконавця за критерієм мінімальної ціни, але з ризиком невиконання контракту.
Ціна без гарантії якості й терміна виконання безглузда.
Головне завдання замовника послуг та його відповідальність - гарантовано, якісно та у встановлений термін використати виділені бюджетні кошти. Тому він повинен визначати такі якісні і кількісні критерії відбору виконавця, що зможуть гарантувати відбір найбільш ефективного і відповідального виконавця договору.
Отже, враховуючи можливість достатньо точного визначення собівартості робіт з технічної інвентаризації, вибір виконавця послуг необхідно робити з урахуванням його попередньої кваліфікації, беручи до уваги ділову репутацію підприємця, досвід роботи, обсяг виконаних замовлень за попередні роки, розмір сплачених податків та зборів.
Державні та комунальні замовлення повинні стимулювати розвиток промисловості, створення нових робочих місць, підтримувати конкурентоспроможного вітчизняного виробника, стабілізувати економічну ситуацію у державі.
Рекламована економія державних коштів під час електронних закупівель послуг досягається за рахунок скорочення сплати податків, соціальних внесків, зниження заробітної плати, скорочення чисельності добросовісних виконавців послуг. Також не враховуються зірвані аукціони та заплановані терміни робіт, не контролюється якість виконаних послуг. Така економія - це шлях до знищення добросовісної конкуренції на ринку послуг з технічної інвентаризації та самої галузі.
Директор КП «Сумське міське БТІ» СМР Борис Афанасьєв