“Ці скарги стосуються 10 надавачів медичних послуг на Сумщині. Подати звернення до Національної служби здоров’я – це не формальність. Лише залишаючи скаргу, можна разом покращити медичну систему. Лікарні, на які систематично скаржаться пацієнти, перебувають в особливому фокусі уваги НСЗУ. Кожен випадок порушення прав має свої особливості, але спільним є те, що пацієнти не мають мовчати у разі порушення їхніх прав та вимагання коштів за медичні послуги, за які вже сплатила держава”, – зазначила директорка Північного міжрегіонального департаменту НСЗУ Вікторія Мілютіна.
За кількістю скарг лідером на Сумщині є Сумська обласна клінічна лікарня – 5 звернень пацієнтів, по 2 скарги НСЗУ отримала на Роменську центральну районну лікарню, Конотопську ЦРЛ, Сумський обласний клінічний онкоцентр, Міську центральну клінічну лікарню.
З загальної кількості звернень пацієнтів Сумської області 9 скарг стосувалися відмови у наданні медичних послуг, передбачених Програмою медичних гарантій, 3 – вимагання коштів, 2 – надання неякісних послуг.
Найбільша частка скарг в Україні – через відмову в наданні послуг, передбачених Програмою медичних гарантій (28,8%), а також вимагання коштів за надання послуг, витратних матеріалів та лікарських засобів (23,9%). Такі випадки є неправомірними, адже вартість медичних послуг закладам із договором сплачує НСЗУ.
Завдяки зверненням щодо порушень у лікарнях України, з початку року НСЗУ вдалося поновити право 61 пацієнта на допомогу за Програмою медичних гарантій.
“Чим більше пацієнт надасть доказів щодо порушень з боку закладу, наприклад, чеки за придбані ліки, чи оплачені послуги з лікування або діагностики, фото і відео, тим більше шансів поновлення права пацієнтів на безоплатну медичну допомогу”, – прокоментував Тарас Стеценко, заступник начальника відділу роботи зі скаргами пацієнтів.
Наприклад, пацієнт лікарні інтенсивного лікування “Кременчуцька”, який отримав допомогу за пакетом “Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах", поскаржився на неналежне надання медичних послуг та вимагання коштів. Після розгляду скарги та претензійної роботи НСЗУ з лікарнею, пацієнту було повернено 71 896,63 грн.
Іншим прикладом поновлення права пацієнта у Північному міжрегіональному департаменті НСЗУ є випадок у Харкові. Пацієнтка міської клінічної багатопрофільної лікарні № 25, яка проходила лікування хронічного холециститу і хронічного панкреатиту за пакетом “Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах", поскаржилася на те, що придбала ліки, якими держава забезпечує медзаклади за Програмою медичних гарантій. Після розгляду скарги медзаклад повернув жінці кошти за лікарські засоби на суму 4495 грн.
Якщо ви важаєто, що ваші права на отримання полуг за Програмою медичних гарантій були порушені, потрібно звернутися зі скаргою до головного лікаря закладу, де це відбулося. Якщо головний лікар не вирішує проблему – звернутися зі скаргою до місцевого департаменту охорони здоровʼя.
Також можна залишити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ в розділі “Громадянам”:
- За безкоштовним номером контакт-центру 16-77. Оператор гарячої лінії зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення.
- Надіслати офіційний лист на електронну пошту: [email protected].
- Надіслати лист на поштову адресу НСЗУ: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073.
- Написати звернення на особистому прийомі громадян.
Що варто вказати в скарзі
1.Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження.
2. Зазначте дату події, викладеної у скарзі.
3. Правильно вкажіть назву лікарні.
4. Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали, чи відмовлялася надати послугу.
5. Детально опишіть ситуацію, яка з вами сталася.
6. За можливості зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити, або яку з вас вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги.
7. Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер мобільного чи стаціонарного телефону, електронну адресу, поштову адресу.
Аби скарга мала позитивний результат, важливо надати якомога більше фактів та доказів вимагання коштів (чеки, фото чи відео, імена медпрацівників, які вимагали кошти). Це допоможе встановити факт вимагання та повернути пацієнту кошти.
Джерело: Національна служба здоров’я
Національна служба здоров’я проводить моніторинг роботи закладів охорони здоров’я за Програмою медичних гарантій на предмет дотримання надавачами послуг умов договору...
З кожним роком, коли настає час переведення стрілок годинника, багато хто з нас відчуває дискомфорт. Зміна біоритмів, порушення сну та...
Про це повідомляють фахівці Сумського обласного центру контролю та профілактики хвороб....
Ведення вагітності в амбулаторних умовах акушером-гінекологом виділене в окремий пакет Програми медичних гарантій....
Національна служба здоров'я України спільно з Міністерством охорони здоров'я запустили пілотний проєкт із зубопротезування для військовослужбовців та ветеранів....