И снова о ЖЭКах. Как правильно слушать тарифы

Позиция руководителя Государственной жилищно-коммунальной инспекции в Сумской области Николая Козлова.

У листопаді 2009р. Міністерством з питань житлово-комунального господарства України видано наказ №359 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку організації та проведення громадських слухань для доведення розрахунку тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкової території».

Відповідно до п. 1.3 Методичних рекомендацій до повноважень органів місцевого самоврядування зокрема віднесено: встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, забезпечення населення житлово-комунальними послугами необхідних рівня і якості, інформування населення відповідно до законодавства щодо відповідності якості житлово-комунальних послуг нормативам, нормам, стандартам та правилам а також здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг.

Частиною ІІ вищезазначених Методичних рекомендацій прердбачаено: Організатором слухань, які проводяться відповідно до статті 11 Закону України “Про житлово-комунальні послуги”, виступає орган місцевого самоврядування (далі — організатор). Організатор відповідає за дотримання порядку проведення слухань та оформлення і зберігання відповідного протоколу. Виконавець послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій після розрахунку розміру тарифу (відповідно до вимог порядку формування тарифу щодо його залежності від запланованих кількісних показників фактичного надання послуг з урахуванням забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкової території та з урахуванням типового переліку послуг) звертається до організатора з пропозицією про проведення відповідних громадських слухань, а також визначення графіку їх проведення по кожному будинку та відповідальних посадових осіб. Слухання є формою безпосередньої участі власників приміщень у вирішенні питання утримання спільного майна (житлового будинку, гуртожитку). Участь у слуханнях можуть взяти власники житлових будинків (гуртожитків), власники квартир (житлових приміщень у гуртожитках), власники нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожитках) та інші споживачі послуг.Учасниками громадських слухань також можуть бути інші зацікавлені особи за їх згодою. Присутніми на слуханнях відповідно до абзацу другого пункту 2 порядку мають бути представники виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкової території. Слухання мають відкритий характер. Слухання проводяться на засадах добровільності, гласності, відкритості та свободи висловлювань. Про дату та місце проведення слухань рекомендується повідомляти власників приміщень не пізніше ніж за 7 днів до їх проведення шляхом розміщення оголошень про проведення слухань на інформаційних стендах у під’їздах та біля будинків а також письмового повідомлення власників приміщень через поштові скриньки тощо.Слухання проводяться по кожному будинку окремо. В оголошеннях про проведення слухань та повідомленнях рекомендується зазначати тарифи та переліки послуг для відповідного будинку. На слуханнях до відома власників приміщень доводяться розраховані окремо по кожному будинку тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій разом із переліком послуг, що надаватимуться за рахунок тарифу. Також надаються детальні роз’яснення про перелік послуг з утримання будинків, періодичність та строки їх надання, структуру тарифу, а також обґрунтовується необхідність перегляду тарифів, з урахуванням економічних і технічних факторів утримання житлового фонду. Роз’яснюється можливість зменшення за рішенням власників приміщень переліку послуг, періодичності та строків їх надання, розрахованих тарифів, зокрема які саме види послуг можуть бути повністю або частково виключені з тарифів, а які не можуть бути виключені за технічних умов належної експлуатації житлового фонду. Зазначається, що прийняте рішення власників приміщень про повне або часткове виключення із запропонованого переліку окремих послуг (із зазначенням в який спосіб буде забезпечуватися їх надання власниками приміщень) оформлюється письмово (рішення, протокол або відповідне звернення) і подається до організатора протягом 30 днів з дати проведення слухань за підписами 100 відсотків власників будинку та представника органу місцевого самоврядування (у разі наявності у будинку приміщень, що перебувають у власності територіальної громади).

За результатами слухань складається протокол, в якому зазначаються: питання порядку денного, список присутніх на слуханнях власників приміщень із зазначенням номера квартири або приміщення, висловлені пропозиції та зауваження (під час виступу або надані письмово) із зазначенням їх автора та прийняті рішення. Протокол підписується усіма присутніми учасниками слухань. Слухання вважаються такими, що відбулися, незалежно від кількості присутніх осіб. У випадку, якщо по окремо взятому будинку на слухання не прийшло жодного власника приміщення, протокол підписується представником організатора, відповідальним за проведення слухань. В протоколі робиться відмітка про належне повідомлення та про факт неявки власників приміщень на слухання. Організатор має протягом трьох днів з дня проведення слухань оприлюднити їх протокол для ознайомлення всіма власниками будинку шляхом розміщення його копії на інформаційних стендах у під’їздах та біля будинків.

view counter

Сейчас на форуме

Лариса Брежнєва

Зарегистрированных 1
Гостей 965
Администраторов 0

Статистика

Всего тем на форумах 179961
Все сообщения 272373
Всего зарегистрированных пользователей 65048
Последний зарегистрированный пользователь beredis

Вы можете отметить интересные вам фрагменты текста, которые будут доступны по уникальной ссылке в адресной строке браузера.