Нещодавно ухвалена нова редакція Закону України “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів” змінить умови укладення договору “автоцивілки” та підвищить страховий захист за ним. Дізнайтеся, які нововведення варто очікувати вже незабаром.
Перше важливе нововведення – це скасування державного регулювання цін на “автоцивілку”. Тепер страхові компанії зможуть самостійно формувати ціни для кожного клієнта. Ціна залежатиме від персональної історії водія у попередніх періодах страхування, кількості ДТП у минулому та інших факторів. Обережні водії можуть розраховувати на нижчу ціну поліса, тоді як для тих, хто часто потрапляє в аварії, “автоцивілка” подорожчає.
Ще однією важливою зміною є збільшення страхових виплат потерпілим у ДТП. Якщо раніше максимальні суми виплат становили 160 тис. грн на відшкодування шкоди майну та 320 тис. грн за шкоду здоров’ю на одного потерпілого, то вже з 2025 року вони збільшаться до 250 тис. грн і 500 тис. грн відповідно. Це значно поліпшує захист постраждалих.
Новий закон також впроваджує обов’язкову модель прямого врегулювання збитків. Тепер водії, які постраждали в ДТП, зможуть звертатися за компенсацією до своєї страхової компанії, а не до страховика винуватця. Це дасть змогу спростити та прискорити процес отримання виплат та/або відновлення автомобіля після аварії.
Крім того, оновлене законодавство передбачає скасування франшизи за договорами “автоцивілки” – частки коштів, яку водій мав сплачувати самостійно. Це створить передумови для відшкодування страховиком всієї вартості ремонту автомобіля.
Розрахунок страхової виплати відбуватиметься без урахування зносу. Для розрахунку вартості ремонту автомобілів з терміном експлуатації до п’яти років ураховуватиметься вартість нових запчастин, а для автомобілів віком від шести років і більше – вартість запчастин-аналогів.
Для відновлення автомобіля після ДТП страховик буде зобов’язаний надати три варіанти СТО в межах 150 км від місця проживання потерпілого. У разі відмови від здійснення оплати на СТО виплата здійснюватиметься на поточний / платіжний рахунок потерпілого.
Важливо пам’ятати, що часто причиною відмови у страховому відшкодуванні є здійснення самостійного ремонту транспортного засобу до огляду страховиком, а також невчасне подання заяви на страхове відшкодування.
Зміни, які передбачає новий закон про “автоцивілку”, не лише посилять захист водіїв та інших учасників дорожнього руху, а й сприятимуть розвитку ринку страхових послуг в Україні, наближаючи його до європейських стандартів. Водіям варто ознайомитися із цими змінами, щоб знати, як убезпечити себе від можливих фінансових ризиків у разі ДТП.
Більше про страхування та страхові послуги дізнавайтеся на сайті Національного банку України з фінансової грамотності “Гаразд”.
Довідково
Цю публікацію підготував Національний банк України. Її розповсюдження здійснено за підтримки Проєкту USAID «Інвестиції для стійкості бізнесу». Погляди, представлені в цій публікації, не обов’язково відображають погляди USAID або Уряду США.
Публікацію підготовлено у межах всеукраїнської інформаційно-просвітницької кампанії #ЗнайСвоїПрава_Страхування. Мета кампанії – захист прав страхувальників і поліпшення знань споживачів про страхові послуги.
®