

фото ілюстративне
Покупка великої побутової техніки – справа вартісна і в наш час для переважної кількості населення це не про бажання оновити чи модернізувати побут, а скоріше про необхідність через псування.
Зазвичай у виборі техніки користуєшся порадами знайомих, шукаєш знижки та вигідні умови покупки.
Не останнє місце мають поради консультантів у магазині. І тут, як з’ясувалося, треба бути, ну, дуже уважними, аби не потрапити на гачок маркетингових хитрощів продавців магазину. Так-так: не десь в інтернеті, на базарі чи на вулиці треба бути дуже пильними, а саме в магазині великої мережі з продажу техніки.
До редакції Данкору звернулася сумчанка, яка розповіла про свій досвід придбання пральної машини в магазині «Комфі».
За словами читачки, пральну машину довелося купувати - стара зламалася, а ремонтувати її не було сенсу. Тож вирішила звернутися до магазину «Комфі» в Сумах, адже вважала, що можна довірися консультантам у придбанні вартісної побутової техніки.
Але, як з’ясувалося, довірятися незнайомцям не можна: за час здійснення покупки менеджер магазину у своєму бажанні продати тричі намагався обдурити сумчанку.
Коли товар було підібрано, жінка обрала оплату частинами. По програмі із банком-партнером було надано додаткову знижку у 5% від вартості товару, але менеджер про це не повідомив. Замість того, він щедро почав надавати подарунки: гель для прання, підставки під ніжки машинки, щоб тихо працювала, картридж для фільтра. Щодо останнього, жінка сказала, що фільтр у неї є. На що консультант сказав, що зайвим не буде, адже це все рівно подарунок. Ще й зауважив, що магазин надає додаткову знижку. Тож для покупця у результаті хитрощів загальна сума була б все одно меншою, ніж на ціннику.
Також він запропонував спеціальну програму додаткової гарантії "Хеппі-сервіс", яка передбачає, зі слів консультанта, ремонт машини у випадках негарантійного обслуговування на три роки. Для цього треба тільки зателефонувати на гарячу лінію сервісу. Вартість такої програми, за його словами, складає додаткові 10% від вартості покупки.
Також консультант розповів, що даний сервіс передбачає повернення 50% від суми «Хеппі-сервісу» через три роки у вигляді бонусів на подальші покупки в магазині. У випадку, коли ви не скористувалися сервісом, 50% відсотків вартості послуги буде повернуто бонусами, які можна використати у покупках. Але чи всі згадають через три роки про таку можливість.
Яке ж було здивування, коли сумчанка почула на касі загальну суму до сплати. У чеку були усі подарунки і «Хеппі-сервіс» у 15% від вартості пральної машини. Аби зменшити суму, консультант прибрав з чека усі подарунки. На тому і погодили.
Треба зазначити, що окрім, як в чеку, про «Хеппі-сервіс» ніде не згадувалося – ніяких угод з переліком гарантованих послуг продавець не надав. Та вже вдома з’ясувалося: на сайті «Комфі» зазначено, що ремонт по негарантійному випадку передбачається тільки один раз, про що консультант жодного разу не сказав. А те що обіцяють три роки гарантійних, так це і так передбачено гарантією на товар на 36 місяців.
Отже, наступного дня під тиском аргументів щодо введення в оману споживача, кошти за "Хеппі-сервіс" сумчанці повернули.
До того ж коли пральну машину доставили додому, жінка побачила, що в інструкції серед шістнадцяти мов не було роз’яснень українською.
Данкор звернувся до Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області, аби отримати роз’яснення щодо вищезазначеної ситуації від установи, яка відповідає за захист прав споживачів.
В управлінні розповіли, що вже чули про хитрощі магазину «Комфі» у здійсненні продажів. І наголосили, що надання усіх послуг повинно відбуватися прозоро для покупця. Тобто, уся інформація про товар та додаткові сервіси та послуги повинні надаватися у зрозумілій формі й у повному обсязі.
Покупець має право не погоджуватися на будь-які запропоновані додаткові послуги від продавця. Усі додаткові сервіси - виключно за згодою споживача.
Також у згаданій ситуації є порушення мовного закону, адже в Україні державною мовою є українська, отже інструкція повинна мати інформацію державною мовою.
Тож, якщо ви вирішили йти за вартісними покупками, беріть собі когось у підмогу, адже одній людині протидіяти маркетинговим хитрощам буде важко. Будьте готові, що вам пропонуватимуть і подарунки за ваш рахунок, і послуги, доцільність яких треба тричі проаналізувати.
Будьте пильними та «слідкуйте за руками» менеджера, щоб раптом не опинитися в ситуації, яку розповіла сумчанка. Але прикро, що у магазині великої мережі потрібно тримати пильність, аби тебе не «розвели як лоха».
Не забудьте підписатись на наш телеграм-канал. Там ще більше оперативної інформації!

