Тестування триватиме до 12 жовтня 2026 року. А обов’язковою для всіх система стане з 1 листопада 2026 року. При цьому компанії зможуть почати реєструватися в системі трохи заздалегідь, з 12 жовтня 2026, щоб підготуватися до повноцінного запуску, про це повідомляють у мінцифрі.
Продовжити тестування — це спільне рішення і держави, і бізнесу, щоб перехід від старих паперових марок до нових електронних пройшов плавно, без проблем і щоб усі встигли підготуватися.
За цей період компанії зможуть налаштувати своє програмне забезпечення (наприклад, виробниче, касове чи складське) для роботи з еАкцизом, навчити своїх працівників та перевірити, як усі нові процеси працюють у реальних умовах.
Щоб бізнес швидко адаптувався до змін, команда Мінцифри вже провела 13 навчальних вебінарів, під час яких роз’яснюють всі технічні нюанси заздалегідь, аби старт роботи з еАкцизом був зрозумілим і простим для кожного підприємця.
Довідково
еАкциз - система, що дасть змогу відстежувати кожну одиницю тютюнової та алкогольної продукції від заводу чи кордону до кінцевого покупця в магазині завдяки заміні паперових акцизних марок на електронні з унікальними кодами. Це робить ринок прозорим та підконтрольним як для держави, так і для самих споживачів.
Щорічно через нелегальний обіг тютюнових виробів та алкоголю Україна втрачає близько 30 млрд грн. Натомість у ЄС схожа система Tobacco Track & Trace уже допомогла зменшити обсяги нелегального тютюну на 20%. Україна враховує цей досвід, але впроваджує більш комплексне рішення.
еАкциз працюватиме одночасно і для тютюнових виробів, і для алкоголю. Це технічно складніше завдання, але наша система стане ще одним інструментом у боротьбі з підробками та контрабандою одразу на двох ключових ринках.
Не забудьте підписатись на наш телеграм-канал. Там ще більше оперативної інформації!