Попри воєнні умови, бізнес продовжує працювати переважно у віддаленому форматі. Цього року 22% компаній повністю перейшли на онлайн-режим, ще 60% працюють частково дистанційно. Повністю офлайн працюють 18% підприємств — це насамперед ті, чия діяльність неможлива без фізичної присутності персоналу: заводські робітники, працівники енергетики, продавці, охоронці, кухарі, офіціанти та готельний персонал.
Найскладніше роботодавцям знайти робітничі та технічні кадри, менеджерів із продажів, керівників середньої ланки, а також вузьких фахівців із володінням англійською мовою.
Компанії також визначилися з кадровими планами на 2026 рік. Підвищення зарплат планують 94% роботодавців: у 28% з них зростання становитиме 11–15%, у 23% — 5–10%, у 10% — 16–20%. Торік 96% опитаних підвищували зарплати, переважно у діапазоні від 11 до 20%.
Крім того, 36% компаній планують розширювати штат, 9% — скорочувати, 6% — відкривати нові регіональні офіси, тоді як 3% — навпаки, закривати.
У бізнес-спільноті наголошують, що дефіцит кадрів залишається гострою проблемою. Вона посилюється структурним безробіттям, недосконалими механізмами економічного бронювання та відсутністю системної політики щодо працевлаштування ветеранів. Через це компанії не можуть швидко закривати вакансії та планувати свою роботу.
Вирішення кадрової кризи потребує комплексного підходу, який має бути закріплений у державній Стратегії зайнятості. Проєкт документа нещодавно презентувало Міністерство економіки.
Не забудьте підписатись на наш телеграм-канал. Там ще більше оперативної інформації!