Одним із найрозповсюдженіших різновидів даного злочину є покупка – продаж товарів у мережі Інтернет. Людина знаходить потрібний товар на якомусь з сайтів оголошень, домовляється про угоду купівлі-продажу, переказує аванс або ж навіть стовідсоткову вартість, але замовлення не отримує. Зловмисник же, отримавши готівку, знищує сім-карту і «розчиняється» у віртуальному просторі. Як правило, у цьому випадку зловмисник торгує неіснуючим товаром. Іноді, замість замовленого товару, покупцю надходить посилка з непотрібними чи неякісними речами.
Ще одна шахрайська пастка, у яку може втрапити людина - це так званий «дзвінок з банку». У даному випадку вам телефонують з приводу збільшення кредитного ліміту, оновлення комп‘ютерної бази даних клієнтів банку, несанкціонованого зняття коштів, перевірки чи підтвердження реквізитів рахунку тощо. Потім роблять вигляд, нібито з’єднують з представником служби безпеки банку, який вже «інструктує» людину: просить підійти до банкомату чи терміналу і провести (звичайно, за його підказками) кілька операцій. У результаті людина власноруч переводить кошти на невідомий банківський рахунок чи поповнює комусь рахунок мобільного телефону.
Варто пам’ятати, що існують також шахрайські схеми, пов’язані з емоційним тиском на людину, як наприклад «дзвінок з поліції чи лікарні». Шахраї телефонують людині та представляються близьким родичем. Та розповідають про екстрену ситуацію, у яку вони потрапили. Наприклад: мене заарештували; я спричинив ДТП; мене пограбували; я потрапив до лікарні. При цьому незнайомий співрозмовник благає про допомогу.
Ще один популярний вид шахрайства - це фішинг. У такому випадку шахраї намагаються змусити користувачів самостійно розкрити конфіденційні дані — наприклад, надсилаючи електронні листи з пропозиціями підтвердити реєстрацію облікового запису, що містять посилання на сайт, зовнішній вигляд якого повністю копіює дизайн відомих ресурсів.
Шановні громадяни, будьте уважними і обережними! Зважуйте свої вчинки, особливо коли мова йде про ваші статки і не приймайте необдуманих або поспішних рішень.
У разі будь-яких сумнівів щодо достовірності вашого візитера чи співрозмовника, негайно перервіть спілкування і зателефонуйте на цілодобову спецлінію «102». Оператор обов‘язково прийме ваш дзвінок, а працівники поліції нададуть всю необхідну вам у даному випадку допомогу, повідомляє Відділ комунікації поліції Сумської області.