Ініціатором проєкту рішення про звільнення нинішнього директора лікарні №5 був депутат від "Батьківщини" Андрій Баранов. Депутат говорить, що під час медичної реформи 2018-2019 років всі керівники медичних установ мали пройти конкурс і підписати строкові контракти. Однак директор лікарні № 5 конкурсу не проходив, пише Суспільне.
"Переведення Петренка В. Ю. на посаду директора комунального підприємства клінічна лікарня № 5 Сумської міської ради було зроблено без проведення конкурсу та без укладення контракту, що є порушенням закону України, постанови Кабінету міністрів і двох рішень Сумської міської ради", — каже Андрій Баранов.
Начальник юридичного управління мерії Олег Чайченко сказав, що таке рішення депутати мають право прийняти
"Пункт 15 частини першої статті 26 Закону "Про місцеве самоврядування" передбачає право міської ради щодо скасування актів виконавчих органів ради, якщо вони не відповідають закону. Керівники закладів охорони здоров’я призначаються на конкурсній основі з укладанням контракту строком на 3-5 років. Тобто, закон не передбачає інших процедур, аніж через процедуру конкурсу", — зазначив він.
"Як так вийшло, що у нас обрані з’явились, яких затвердили без конкурсу? По всім іншим (лікарням) укладені контракти?", — розповідає голова фракції "Європейська солідарність" Вадим Акпєров.
"В’ячеслав Юрійович (Петренко) звернувся до судурішення було прийняте на його користь, що він має право працювати без контракту. Це рішення з якихось причин міською радою тодішньою не було оскаржене, вийшли терміни його оскарження і тому вважалося таким, що набуло законної сили. Тому він був у нас на безстроковому трудовому договорі", — сказала представниця міського управління охорони здоров'я Наталія Кіпенко.
Олександр Лисенко ставить на голосування проєкт рішення. В цей час керівник іншої лікарні — "Святого Пантелеймона" і депутат обласної ради Володимир Поцелуєв щось обговорювали з міськими депутатами. З 27 присутніх депутатів 22 підтримують рішення про скасування наказу про переведення В’ячеслава Петренка на посаду керівника 5-ї лікарні.
Як тепер має виконуватися прийняте рішення, говорить Андрій Баранов: "Тепер для того, щоб відновити законність, треба щоб управління охорони здоров’я призначило конкурс, провело цей конкурс, уклало з переможцем контракт. Відповідно, видало наказ не про переведення, а про призначення керівника і, відповідно, цей керівник має вступити на посаду і керувати цим медичним закладом. Зараз у них — три дні для того, щоб визначитися і призначити конкурс".
Але в лікарні № 5 з рішенням депутатів не згодні. Начальник юридичного відділу лікарні називає все, що відбувається з лютого навколо їхнього закладу, рейдерським захопленням. Говорить, що має рішення Сумського окружного адміністративного суду від 18 серпня про скасування попереднього рішення депутатів щодо їхньої лікарні. Рішення, щоправда, іще не набрало законної сили, говорить юрист Валерій Плевако.
"Ми оскаржили рішення сесії від 23 лютого 2022, яке було прийнято сесією напередодні військового вторгнення. "Про реорганізацію Комунального некомерційного підприємства клінічна лікарня № 5 Сумської міської ради шляхом приєднання до комунального некомерційного підприємства лікарня "Святого Пантелеймона", — зазначає юрист Валерій Плевако.
Юрист говорить, що серед виконавців попереднього рішення депутатів міськради також фігурує Андрій Баранов.
"Цим рішенням затверджений склад комісії з реорганізації, до якої входить цей самий депутат Баранов Андрій Володимирович. Він, крім того, що депутат, іще є заступником директора з комунікативних зав’язків та менеджменту КМП "Клінічна лікарня Святого Пантелеймона", — каже пан Валерій.
Директор лікарні "Святого Пантелеймона" — Володимир Поцелуєв, до якої мали приєднати лікарню № 5, був присутній у сесійній залі під час голосування за ініціативу свого заступника.
"Там конфлікт інтересів — і ми вимушені будемо звернутися до НАЗК з цим питанням, оскільки в нього реальний, не якийсь там можливий, а реальний конфлікт інтересів", — каже Валерій Плевако.
Міська лікарня №5 та "Святого Пантелеймона" розміщені поруч, тож в умовах війни, з економічної точки зору їх треба об’єднати, говорить експерт "Бюро аналізу політики" Віктор Бобиренко.
"У нас — катастрофа в країні, багато виїхало людей і тому треба оптимізувати і навчальні, і лікарняні заклади. Так, наприклад, нам треба оптимізувати мережу медичних училищ, ті що в системі охорони здоров’я – 5 в області, вони просто не потрібні. Мережу профтехосвіти. А на рівні м. Суми оптимізувати мережу лікарняних закладів, тим більше, вони перебувають поруч – парканом відділені. І навіщо нам утримувати двох директорів, дві бухгалтерії, кількість відділень — одні й ті ж, і тому логічно було б їх об’єднати", — зазначив він.