В ночь на 2 сентября на нескольких билбордах в Сумах появились белые плакаты с черной надписью «Суми– місто бидла» и серым вопросительным знаком.
«Студентське братство Сумщини» 4 сентября распространило официальную информацию о своей "социальной кампании" "Бидлом бути модно" (текст их обращения см. внизу). Сообщается, что уже 5 сентября билборды будут заменены.
«Я что, должна считать себя быдлом?! - возмутилась сумчанка, позвонившая в редакцию. – Я еще понимаю, если бы вопросительный знак стоял в конце предложения и был выделен жирным. Может, я бы по-другому к этому отнеслась. А так, когда проезжаешь мимо этого бигборда, вопросительный знак вообще незаметен, и ты воспринимаешь надпись в свой адрес! Считаю подобные бигборды неприемлемыми. Общественность обязана отреагировать!»
Как сообщили «Данкору» в управлении архитектуры и земельных отношений Сумского горсовета, появление данного текста на городских билбордах обусловлено решением горисполкома №427 от 20 августа этого года «О размещении социальной рекламы в г. Сумы». Заказчиком текста выступает Сумская областная молодежная общественная организация «Студентське братство Сумщини». Всего под социальную рекламу этой организации отдано 5 билбордов размером 3 на 6 м. «По определению, согласно адресной программе, проект направлен на повышение культуры населения города», - говорится в решении исполкома.
Мы связались с СОМОО «Студентське братство Сумщини». Вот что нам ответил его руководитель 2 сентября: "На даний момент ми готуємо офіційний прес-реліз від організації про мету і всі деталі проекту, але з деяких ідейних та технічних причин він буде оприлюднений пізніше. Дякую за питання".
Есть мнение, что билборды «Суми - місто бидла?» связаны с мэрской рубрикой в «Фейсбуке» под названием «Бидло на Соборной и Воскресенской!», в которой размещаются фото авто, заезжающих на пешеходные улицы и в переулки Сум.
Текст сообщения «Студентського братства Сумщини»:
"Сумська обласна молодіжна громадська організація «Студентське братство Сумщини» розпочала соціальну кампанію під назвою «Бидлом бути модно».
Білборди «Суми – місто бидла?» викликали неоднозначну реакцію мешканців, на що ми і сподівалися. Проаналізувавши коментарі до статей в ЗМІ та в соціальних мережа можна зробити висновок, що нам вдалося привернути увагу до кампанії. У багатьох людей цей білборд викликав обурення. Але зверніть увагу – на ньому ЗАПИТАННЯ, а не СТВЕРДЖЕННЯ. І погодьтеся, поки що на дане запитання не можна відповісти однозначно «НІ».
Ми приносимо вибачення всім, кого обурила форма, обрана нами для початку кампанії.За задумом, ці про вокативні білборди мали «полоскотати» Ваші нерви всього три дні. Вже 5 вересня ці борди буде замінено. Ми маємо надію, що цього короткого терміну цілком достатньо для початку суспільної дискусії про те, ЯКИМ має бути місце проживання людей, які люблять Суми так, як любимо його ми.
Ми не тішимо себе надією, що будь-яка соціальна реклама може зупинити того, хто ламає лавки на Воскресенській, розбиває ліхтарі у сквері «Дружба», намагається зіпсувати фонтан або відриває мікрофон від скульптури «Веселий сумчанин». Але істоти, що таке вчиняють, теж є мешканцями міста Суми – це наші сусіди, знайомі, однокласники, колеги по роботі тощо. І вони здійснюють свою «бидлотворчість» за нашої мовчазної згоди. Ми, ЛЮДИ, маємо перестати бути толерантними щодо БИДЛА! Ми хочемо, щоб вони усвідомили - це НАШЕ МІСТО!
Всього в місті Суми для поширення даної соціальної реклами управлінням архітектури м. Суми за запитом СОМГО «Студентське братство Сумщини» було надано п’ять рекламних місць. Серія перших білбордів була надрукована за рахунок членів організації, але ми шукаємо фінансової підтримки від небайдужих сумчан (друк одного білборда коштує до 200 грн.).
Інформаційна кампанія буде тривати до грудня 2013 року. Зображення на білбордах буде періодично змінюватись. Громадська організація «Студентське братство Сумщини» відкрита до співпраці з активною та креативною молоддю міста, чекаємо на пропозиції щодо сюжетів наступних білбордів на нашу електронну адресу: studbs@ukr.net".